Toruń promuje się w Polsce poprzez nagłośnienie wydarzenia artystycznego, jakim będzie plenerowe wystawienie opery "Nabucco" 5 lipca w fosie zamkowej. O spektaklu informowały mobile reklamowe oraz spoty radiowe.
Mobile reklmowe jeździły w miastach kandydujących do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r.: w Poznaniu, Lublinie i Łodzi 29 czerwca, zaś w Gdańsku 26 czerwca. Dotarły również do największych miast regionu - Grudziądza, Bydgoszczy (24.06.), Inowrocławia, i Włocławka (25.06.). Po Toruniu mobil ma jeździć 3 i 4 lipca.
Od 1 lipca na antenie patrona medialnego imprezy, Radia RMF Classic emitowany jest spot zachęcający do udziału w operze. Lokalnie o wydarzeniu informuje również Radio Gra.
Organizatorem plenerowego spektaklu, który odbędzie się 5 lipca o godz. 21.30 w fosie zamkowej, jest Opera Nova we współpracy z Toruńskim Centrum Miasta. Inscenizacja została sfinansowana przez marszałka województwa kujawsko - pomorskiego i prezydenta Torunia.