W ramach programu "Mieszkanie dla absolwenta" Toruń przeznacza każdego roku pięć mieszkań dla najlepszych absolwentów toruńskich uczelni.
- Jednym z elementów pakietu działań na rzecz absolwentów i studentów rozpoczynających oraz kontynuujących naukę w Toruniu, obok miejskich programów stypendialnych, jest program "Mieszkanie dla absolwenta" – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. – To zachęta do tego, aby najlepsi absolwenci pozostali w naszym mieście i stanowili wsparcie dla toruńskich firm.
Jakie są zasady programu?
O mieszkanie ubiegać się może każdy absolwent poniżej 30 roku życia, który ukończył studia stacjonarne lub niestacjonarne drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na wydziałach lub w jednostkach organizacyjnych uczelni, zlokalizowanych na terenie Torunia. Sa to mieszkania o wysokim standardzie, wyznaczone w nowo realizowanym budownictwie mieszkaniowym lub wyremontowane. Lokale rozproszone będą po całym Toruniu, wielkość zależy od potrzeb potencjalnego najemcy.
Kto może złożyc wniosek?
Wniosek o "Mieszkanie dla absolwenta" złożyć może toruński absolwent, który:
Kiedy i gdzie składać wniosek?
Wnioski należy składać najpóźniej do 31 lipca w Urzędzie Miasta Torunia, ul. Wały Gen. Sikorskiego 8 lub w wybranym Pukcie Informacjyjnym Urzędu przy: ul. Grudziądzkiej 126b, ul. Poznańskiej 52 czy ul. Dziewulskiego 38. Punkty Informacyjne UMT czynne są codzinnie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00. Weryfikacji formalnej wniosków dokonuje Biuro Mieszkalnictwa UMT z siedzibą przy ul. Legionów 220 w terminie do 31 sierpnia każdego roku. Druk wniosku wraz z oświadczeniem absolwenta do pobrania w załączniku.
Kto ocenia wnioski?
Wnioski, które przeszły pozytywnie weryfikację formalną podlegają ocenie merytorycznej przez Komisję do spraw Realizacji Programu Absolwent, powołaną zarządzeniem Prezydenta Miasta Torunia. Składa się z 7 członków, w tym z trzech przedstawicieli Prezydenta Miasta Torunia; jednego przedstawiciela Rady Miasta Torunia, wskazanego przez Radę odrębną uchwałą; z trzech przedstawicieli pracowników naukowych uczelni wyższych Torunia desygnowanych – na pisemny wniosek Prezydenta Miasta Torunia- przez Rektorów. Zatwierdzona lista kandydatów stanowi podstawę do zawarcia przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej umowy najmu lokalu mieszkalnego z absolwentem.
Na jak długo zawierana jest umowa?
Umowa najmu w ramach programu "Mieszkanie dla absolwenta" zawierana jest na 5 lat, jednak nie dłużej niż na czas trwania zatrudnienia na warunkach umowy o pracę. Ponadto Absolwent po upływie każdego roku od dnia zawarcia umowy najmu składa zaświadczenie o zatrudnieniu. Po zakończeniu umowy najmu zawartej na czas określony, która trwała co najmniej 5 lat, na wniosek absolwenta i po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Mieszkaniowej i właściwej komisji Rady Miasta Torunia, można zawrzeć z absolwentem umowę najmu na czas nieokreślony.
Ważne linki:
(Fot. Andrzej Romański, UMK)