Gmina Miasta Toruń rozpoczyna wdrażanie strategii przygotowanej dla mediów społecznościowych. Obecne serwisy miejskie czekają zmiany, pojawią się też nowe rozwiązania.
O nowych pomysłach na strategię komunikacji społecznościowej poinformował prezydent Paweł Gulewski podczas briefingu zorganizowanego nad brzegiem Wisły na terenie Przystani Towarzyskiej LABA.
- Dziś przedstawiamy główne kierunki naszych działań związanych z portalami społecznościowymi i prowadzoną za ich pośrednictwem komunikacją z mieszkańcami, osobami związanymi z Toruniem i odwiedzającymi nasze miasto – powiedział prezydent Torunia - Debata nad nowa strategią komunikacji trwa od pierwszego dnia mojej pracy dla Torunia, jako prezydenta miasta. Mamy wiele profili w serwisach społecznościowych, część z nich przejdzie zmianę, pojawią się również nowe pomysły na dialog z odbiorcami naszych treści – wyjaśnił prezydent Gulewski.
Kanały komunikacji społecznościowej Gminy Miasta Toruń
- Strona FB: Paweł Gulewski - oficjalnie (5,8 tys. odbiorców) będzie prowadzona poza Urzędem Miasta Torunia przez prezydenta Pawła Gulewskiego i jego otoczenie. Strona będzie na zasadzie wymiany treści wspierała serwisy miejskie w rozprzestrzenianiu informacji, a wybrane treści zamieszczane na stronie prezydenta będą udostępniane w serwisach miejskich.
- Strona FB: Prezydent Torunia Michał Zaleski (26 tys. odbiorców) została czasowo zdezaktywowana. Wykonano kopię zapasową zawartości strony do celów archiwalnych. Strona zostanie przywrócona i przemianowana na Urząd Miasta Torunia. Będzie źródłem szeroko pojętej informacji miejskiej. Na stronie będą zamieszczane treści dot. działań Gminy Miasta Toruń i prezydenta Torunia, imprez i wydarzeń, inwestycji, komunikacji itp.
- Strona FB: Mój Toruń (144 tys. odbiorców) zostanie odciążona z twardej informacji miejskiej i nastawiona przede wszystkim na działania o charakterze promocyjnym i wizerunkowym. Zadaniem strony będzie tworzenie wizerunku Torunia jako miasta nowoczesnego, przyjaznego, dobrego do życia, nauki, pracy, rozwoju i atrakcyjnego dla turysty z kraju i zagranicy.
- Platforma X: Mój Toruń (5.6 tys. odbiorców) – Kanał będzie połączeniem stron: Urząd Miasta Torunia i Mój Toruń. Zamieszczane treści będą dotyczyły głównie informacji miejskiej z domieszką działań wizerunkowych.
- Instagram: Mój Toruń (17,9 tys. odbiorców) – będzie skupiony wokół promocyjno-wizerunkowych działań foto/video, które w kreatywny sposób mają tworzyć pozytywny wizerunek Torunia.
- Kanał filmowy Mój Toruń w serwisie You Tube (2.03 tys. subskrybcji) – pozostanie miejscem publikacji wszystkich filmów powstających na zlecenie miasta.
- Wszystkie kanały miejskie w serwisach społecznościowych dotychczas funkcjonujące pod nazwą Mój Toruń zostaną przemianowane na „Toruń”.
- TikTok – powstanie nowy, kolejny kanał poświęcony głównie działaniom promocyjnym i wizerunkowym z uwzględnieniem specyfiki tego medium oraz wieku i charakteru odbiorców.
Materiały foto/video zamieszczane w miejskich serwisach społecznościowych będą dostępne do pobierania i wykorzystywania zgodnie z licencją CC BY-NC –(https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.pl) - Licencja ta umożliwia korzystanie z utworu, ale także dzielenie się nim z innymi odbiorcami oraz adaptację (remiksowanie, zmianę, tworzenie na bazie utworu). Natomiast nie będzie możliwe wykorzystywanie materiałów do celów komercyjnych.
Użytkownicy korzystający z miejskich materiałów audio/foto/video będą zobowiązani do ich właściwego opisania tj. oznaczenia autora i źródła treści, z którego zostały pobrane. Wymagana będzie również informacja o naniesionych zmianach oraz link do strony z warunkami licencji.
fot. Wojtek Szabelski