Od 1 września 2017 r. do 31 grudnia 2020 r. kontrolę biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w imieniu i na rzecz Gminy Miasta Toruń świadczy Konsorcjum firm w składzie: Serinus Sp. z o.o. z siedzibą w Radomiu, przy ul. Krasickiego 43/2 – Lider konsorcjum oraz RR Security Grupa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Wareckiej 9/55 – członek konsorcjum. Przedstawiamy pasażerom przydatne informacje na ten temat.
Firma ma swoje biuro w Toruniu przy ul. Rejtana 2-4, II piętro.
Do zadań Wykonawcy należy w szczególności:
Pracownicy Serinus Sp. z o.o. – lidera konsorcjum, podczas wykonywanych czynności służbowych kierują się obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in.:
Reklamacje od wezwań do zapłaty opłaty dodatkowej
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. Nr 38 poz. 266) podróżny może złożyć reklamację, w trybie i na zasadach w nim określonych w biurze firmy Serinus Sp. z o.o – Lidera konsorcjum. zlokalizowanym w Toruniu, przy ul. Rejtana 2-4, II piętro, tel. 56 621 14 81.
Biuro Serinus Sp. z o.o. – lidera konsorcjum, czynne jest w poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godz. 8.00-16.00 oraz we wtorek w godz. 8.00-18.00.
Kontrolerzy biletów posiadają upoważnienie do kontroli biletów we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu oraz na terenie innych gmin, na mocy zawartych z nimi porozumień międzygminnych w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego.
Co może kontroler zgodnie z przepisami prawa?
Kwestia uprawnień uregulowana została w ustawie z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2015 r., poz. 915 z późn zm.).
Kontroler ma prawo (art. 33a. ust. 7):
1) w razie odmowy zapłacenia należności - żądać okazania dokumentu umożliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego;
2) w razie niezapłacenia należności i nieokazania dokumentu - ująć podróżnego i niezwłocznie oddać go w ręce Policji lub innych organów porządkowych, które mają zgodnie z przepisami prawo zatrzymania podróżnego i podjęcia czynności zmierzających do ustalenia jego tożsamości;
3) w razie uzasadnionego podejrzenia, że dokument przewozu albo dokument uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem oraz przesłać go prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu;
W przypadku, o którym mowa w ust. 7 pkt 2, do czasu przybycia funkcjonariusza Policji lub innych organów porządkowych, podróżny obowiązany jest pozostać w miejscu przeprowadzania kontroli albo w innym miejscu wskazanym przez przewoźnika lub organizatora publicznego transportu zbiorowego albo osobę przez niego upoważnioną (art. 33a ust. 8).
W myśl art. 87a cyt. uchwały podróżny, który w czasie kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu, mimo braku odpowiedniego dokumentu przewozu, odmawia zapłacenia należności i okazania dokumentu, umożliwiającego stwierdzenie jego tożsamości, podlega karze grzywny. Orzekanie w sprawach określonych powyżej następuje w trybie Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia (art. 87c).