10 - 13 listopada 2008 r. Toruń uczestniczył w targach World Travel Market. To jedna z największych imprez branży turystycznej w Europie. W targach wzięło udział ok. 5.500 wystawców.
Organizatorem World Travel Market jest angielska firma Reed Travel Exhibitions. Wymiar promocyjny, a także liczba odbiorców są imponujące. Co roku imprezę odwiedza ok. 49 tysięcy osób, m.in. profesjonaliści, dziennikarze, turyści i studenci. Na tegorocznych targach ofertę turystyczną przedstawiło ok. 200 krajów i regionów oraz ok. 5.500 wystawców.
Targi WTM stwarzają możliwość nawiązania kontaktów, eksploracji nowych rynków, zapoznania się z nowymi produktami, dlatego są chętnie odwiedzane przez wystawców, przedstawicieli biur podróży i turystów. Największym zainteresowaniem cieszy się turystyka indywidualna i grupowa dla grup liczących nie więcej niż 10 osób. Klienci są zainteresowani usługami o wysokim standardzie, pobytami rekreacyjnymi i weekendowymi z wykorzystaniem przelotów tanimi liniami lotniczymi.
Według danych Instytutu Turystyki w roku 2007 liczba przyjazdów do Polski z Republiki Irlandii i Wielkiej Brytanii znacznie wzrosła w stosunku do roku 2006. Z Irlandii przyjechało do Polski 118,8 tys. gości (wzrost o 71,5%); więcej niż z Hiszpanii czy Belgii. Z Wielkiej Brytanii natomiast przyjechało 548,1 tys. turystów (wzrost o 20,4%), co plasuje Wyspy Brytyjskie na drugim miejscu, po Niemczech, pod względem przyjazdów z krajów unijnej piętnastki.
Toruń podczas targów reprezentowali pracownicy Urzędu Miasta Torunia: Jarosław Więckowski i Łukasz Szarszewski z Wydziału Sportu i Rekreacji oraz Maja Nakanowska z Toruńskiego Centrum Miasta, działającego w strukturach UMT.
Najczęściej zadawane pytania dotyczyły bazy hotelowej, oferty rozrywkowej, atrakcji turystycznych, położenia miasta, turystyki aktywnej i kulturowej, city breaks, oferty imprez 1-, 2- i 3-dniowych, ofert unikatowych (unique selling proposition), połączeń komunikacyjnych, natury itp.
Najbardziej poszukiwanymi materiałami były mapy, przewodniki, cenniki, informatory, pamiątkowe gadżety oraz gotowe oferty turystyczne (prezentacje na CD).