W 2015 roku kontynuowana jest budowa i modernizacja sieci dróg lokalnych. W sumie miasto przeznaczyło na ten cel 14,7 mln zł. Ekipy drogowe pracują w kilku dzielnicach naszego miasta. Niektóre ulicy zyskały już nowy wygląd. W sumie do końca roku zostanie przebudowanych prawie 7,5 km dróg lokalnych.
W Czerniewicach zakończyła się przebudowa ul. Pszczelnej i Naszej. Ulica Pszczelna po przebudowie zyskała pieszo-jezdnię z kostki betonowej. W ramach zadania zostały wykonane również zjazdy do posesji i odwodnienie. Podobny zakres prac został zrealizowany na ulicy Naszej. Tu również powstała pieszo-jezdnia i zostało wykonane odwodnienie. Prace kosztowały ponad 182 tys. zł.
Drogowców można spotkać na ulicy Żurawiej, Kąkolowej i Łosiej. Trzy ulice położone na Wrzosach zyskują nową nawierzchnię i odwodnienie. Wykonawcą prac jest firma Techbud z Torunia, która zrealizuje zadanie za 493.598,16 zł.
Na ulicy Łosiej i Kąkolowej powstaje pieszo-jezdnia z kostki. Pierwsza z nich jest przebudowywana na odcinku od ul. Słowiczej do Koziej, natomiast druga od ul. Słonecznej do Żytniej. Z kolei ulica Żurawia zyska jezdnię z kostki betonowej. Tu także trwają prace.
Na ukończeniu są roboty na ulicy Koziej. W tym roku prace są realizowane na odcinku od Jeleniej do św. Antoniego. Na odcinku prawie 300 metrów powstała jezdnia, chodnik, zjazdy do posesji i odwodnienie.
Swój wygląd zmienia także ulica Chmielna (od Słonecznej w kierunku ul. Łubinowej) oraz Pszeniczna (od Łubinowej do ul. Słonecznej). Wykonawcą prac jest firma Bruksystem, ich koszt to ponad 332 tys. zł.
W maju, miesiąc przed umownym terminem, zakończyła się przebudowa II etapu ul. Rodzynkowej. Prace były prowadzone na odcinku 381 metrów, do ul. Przylaszczkowej. Powstała tam pieszo-jezdnia, zjazdy do posesji i odwodnienie. Roboty kosztowały 398 tys. zł. Warto zaznaczyć, że tegoroczna przebudowa była kontynuacją robót, które były realizowane w ubiegłym roku na odcinku 300 metrów od ul. Owsianej do ul. Sadowej (etap I). Ulica gruntowa zyskała pieszo-jezdnię z kostki betonowej, zjazdy do posesji i odwodnienie.
Swój wygląd do końca sierpnia zmieni położona na toruńskich Wrzosach ulica Winogronowa. Licząca 222 metry długości, po zakończonych pracach zyska jezdnię z kostki, zjazdy do posesji i odwodnienie.
Na Stawkach realizowana jest przebudowa ulicy Hulewicza, prace są realizowane na odcinku od Korfantego do Kryńskiego.
W Kaszczorku zakończyła się przebudowa ulicy Ślicznej. Prace zrealizowano na odcinku 280 metrów od skrzyżowania z ul. Przyjaciół do skrzyżowania z ul. Na Przełaj. Wybudowano jezdnię i odwodnienie. Dla pieszych powstał jednostronny chodnik.
Zakończyły się prace na ulicy Gustlika, Szarika i Kołowej. Te trzy ulice na toruńskim osiedlu Bielawy Grębocin zmieniły swój wygląd. Ulica Szarika i Gustlika to dwie równoległe do siebie ulice. W obu przypadkach prace były prowadzone na odcinku 170 metrów od ul. Pancernych do ul. Chrzanowskiego.
Gotowa jest ulica Uśmiechu. Na odcinku 133 metrów powstała pieszo-jezdnia z kostki, miejsca postojowe i odwodnienie.
Krakowska i Dojazd to kolejne uliczki, które są w trakcie przebudowy. Pierwsza z nich jest przebudowana na odcinku od Tarnowskiej do ul. Skierniewickiej. Z kolei ulica Dojazd jest przebudowana na odcinku od ul. Widok do końca zabudowy.
Niebawem ruszą prace na ulicy Radomskiej. Na odcinku 125 metrów ulica zyska pieszo-jezdnię z kostki i odwodnienie.
Trwa przebudowa ulicy Skrytej. Prace są realizowane na odcinku od ul. Idzikowskiego do Białej, na odcinku 153 metrów. W ramach zadania powstaje jezdnia, chodniki, zjazdy do posesji, odwodnienie i oświetlenie.
Ponad 231 tysięcy złotych kosztowała przebudowa ulic Strehla i Piwnika. W ramach inwestycji wykonawca przebudował te dwie uliczki, które były drogami gruntowymi. Po przebudowie zyskały jezdnię, chodniki, oświetlenie i odwodnienie.
Do końca sierpnia potrwa przebudowa ulicy Inżynierskiej. Prace będą prowadzone na odcinku od ul. Gazowej do ul. Kombajnowej.
Z kolei na Rubinkowie zakończyła się rozbudowa skrzyżowania ul. Niesiołowskiego z Bukową. Poprzez budowę dodatkowego pasa lewoskrętu na ul. Bukowej została zmodyfikowana geometria tego skrzyżowania. Przebudowa miała na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i przepustowości w tym miejscu.