Trwa pierwszy etap konsultacji społecznych „Koncepcji rozwoju ruchu rowerowego na lata 2017-2023 w Toruniu”. Zachęcamy mieszkańców do wypełnienia ankiety, w której zawarte są pytania odnośnie najważniejszych kwestii związanych z rozwojem infrastruktury rowerowej.
W ankiecie można ocenić m.in. stan istniejących tras rowerowych, wskazać najważniejsze problemy z poruszaniem się rowerem po Toruniu, a także wyrazić swoje oczekiwania co do kierunków rozwoju w przyszłości. Autorzy koncepcji przygotowali także mapę infrastruktury rowerowej Torunia, która pokazuje, jak obecnie wygląda sieć tras w Toruniu i wskazuje propozycje docelowego przebiegu tras. Mapa powinna być także pomocna mieszkańcom przy wypełnianiu ankiety konsultacyjnej.
Skrócony link do ankiety: https://goo.gl/forms/ptQzkWvHTdgFdTN02
Oryginalny: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfQLlWNTFKbINL-pjT1xBR3jtRp5fTFGvfbISvbQVrAcZD9Fw/viewform
Link do mapy skrócony: http://tinyurl.com/j9pkv3s
Oryginalny: http://velotorun.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=443d70e9e48447cc9e71d2b901fff390
Ankietę można wypełniać do 5 grudnia 2016 r. Do 29 listopada wypełniło ją prawie 190 osób.
Informacje pozyskane od mieszkańców w trakcie pierwszego etapu konsultacji społecznych wykorzystane zostaną przez autorów Koncepcji przy tworzeniu ostatecznej wersji dokumentu. Ostateczna wersja zostanie także poddana konsultacjom społecznym.
Jedną z części koncepcji będzie rozdział poświęcony pomiarom ruchu rowerowego w Toruniu, które zostały wykonane we wrześniu i na początku października tego roku w 25 punktach Torunia. Ruch rowerowy został zmierzony m.in. w porannych i popołudniowych godzinach szczytu, w miejscach o kluczowym znaczeniu komunikacyjnym dla naszego miasta. Wyniki pomiarów pokazują, że natężenie ruchu rowerowego w Toruniu na przestrzeni lat rośnie. Pomiędzy rokiem 2005 a 2016 w porównywanych 9 punktach miasta wzrósł o ok. 76%. Dla kolejnych dziewięciu punktów, mierzonych w roku 2009 i 2016 wzrost wyniósł 94%. Największe natężenia ruch rowerowego zanotowano na skrzyżowaniu ulic Szosa Chełmińska, Bema, Podgórna; Grudziądzkiej i Kościuszki a także na Placu Sybiraków. Warto dodać, że wzrost w skali całego miasta może być w rzeczywistości większy, ponieważ wraz z rozwojem infrastruktury ruch rozkłada się na coraz więcej tras, które mogą nie przecinać wyznaczonych punktów pomiarowych. Wśród rowerzystów ok. 64% stanowią mężczyźni a ok. 36% kobiety. Około 6% rowerzystek i rowerzystów zakłada na głowę kask, a ok. 1% korzysta z kamizelek odblaskowych.