Od 1 do 16 lutego 2021 r. trwa nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych. W kwietniu ruszy Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań.
Prezydent Miasta Torunia jako Gminny Komisarz Spisowy w Toruniu ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów, którzy będą wykonywać prace spisowe.
Narodowy Spis Powszechny 2021 trwać będzie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r. (po wejściu w życie drugiej nowelizacji ustawy o NSP 2021 zostanie przedłużony do 30 września 2021 r.).
Chętni do pracy rachmistrza spisowego mogą składać oferty od 1 do 16 lutego 2021 r. (pierwotny termin do 9 lutego został wydłużony przez Dyrektora Centralnego Biura Spisowego).
Kto może zostać rachmistrzem?
Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:
- mieć ukończone 18 lat,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
- posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Jakie będą zadania rachmistrza?
Do zadań rachmistrza należeć będzie:
- przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych (w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19) z wykorzystaniem urządzenia mobilnego z zainstalowaną aplikacją formularzową;
- zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
- przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Jak się zgłosić?
1. Wypełnij formularz zgłoszeniowy – kliknij, aby pobrać do formularz
2. Do 16 lutego 2021 r. złóż dokumenty wybierając jeden ze sposobów:
osobiście w siedzibie Urzędu Miasta Torunia ul. Wały gen. Sikorskiego 8 (Punkt Informacyjny), w siedzibie Wydziału Spraw Administracyjnych przy ul. Stefana Batorego 38/40 (urna korespondencyjna na parterze budynku)
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wsa@um.torun.pl
- za pośrednictwem platformy ePUAP
- za pośrednictwem operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich).
Uwaga!
O dacie wpływu dokumentów decyduje:
- w przypadku osobistego złożenia dokumentów do urzędu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu,
- w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail),
- w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym),
- w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.
Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
Weryfikacja kandydatów
- Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER). Kandydat otrzyma login do aplikacji e-learning.
- Na adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
- Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną i będą zakończone egzaminem.
- Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie (pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim został napisany test w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (drugie kryterium).
- Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.
- Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy
Więcej informacji na temat spisu można uzyskać w Biuletynie Informacji Publicznej (kliknij i przejdź do ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej, aby zapoznać się ze szczegółami) oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Toruniu.