Gmina Miasta Toruń przygotowała szereg działań ukierunkowanych na wsparcie branży turystycznej. Miasto chce m.in. promować największe atrakcje Torunia na arenie ogólnopolskiej.
Od połowy marca w całym kraju obowiązuje stan zagrożenia epidemicznego. Ze względu na ryzyko zarażenia koronawirusem w Urzędzie Miasta Torunia postanowiono wrócić do organizowana narad, spotkań i konferencji online.
- W pewnym momencie wydawało się, że epidemia wyhamowuje, ale okazało się że zarażonych wciąż przybywa. W czerwcu na terenie miasta i powiatu toruńskiego odnotowano 42 nowe przypadki zakażenia SARS-CoV-2, trzy osoby zmarły a siedem wróciło do zdrowia – mówił podczas konferencji prasowej prezydent Michał Zaleski.
Branża turystyczna bardzo odczuła skutki pandemii COVID-19. Aby zminimalizować straty lokalnych przedsiębiorców podjęto szereg działań promocyjnych, które mają wesprzeć branżę w tym trudnym czasie.
Gród Kopernika bierze udział w kampanii #ToruńIsReady (pierwotnie #ToruńWillWait). Działania w ramach tej akcji prowadzone są przede wszystkim na terenie województw: wielkopolskiego, pomorskiego, łódzkiego i mazowieckiego.
- Od początku pandemii monitorowaliśmy ruch turystyczny. Pod koniec marca Lokalna Organizacja Turystyczna przeprowadziła ankietę wśród przedsiębiorców związanych z branżą. Jej wyniki pokazały nam, jakie wsparcie jest potrzebne, to pozwoliła zaprogramować konkretne działania – tłumaczy Ewa Banaszczuk-Kisiel dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Torunia.
Z myślą o osobach odwiedzających nasze miasto przygotowano Toruński Bon Turystyczny. 37 podmiotów (hotele, apartamenty, punkty gastronomiczne i turystyczne) przygotowało ofertę w obniżonych cenach. W związku z przyjęciem przez Sejm ustawy dotyczącej funkcjonowania Polskiego Bonu Turystycznego partnerzy toruńskiej kampanii zostaną włączeni do akcji ogólnopolskiej.
Przygotowano także szereg filmów promujących Toruń, które znaleźć można chociażby na stronie internetowej torun.pl. Biuro Toruńskiego Centrum Miasta wydało także album poświęcony ludziom toruńskiej starówki, a Centrum Wsparcia Biznesu rozpoczęło kampanię „Starówka Mistrzów”, w ramach której toruńscy rzemieślnicy opowiadają o swoich profesjach.
Trwają pracę nad przygotowaniem kompleksowej oferty turystycznej ukierunkowanej na wycieczki szkolne. 30 czerwca startuje także konkurs filmowo-fotograficzny „Zaproś najbliższych do Torunia”.
- Zachęcamy to zrobienia zdjęcia lub nakręcenia filmu, który będzie zaproszeniem do odwiedzin w Toruniu. Najlepsze prace otrzymają vouchery na usługi hotelowe, gastronomiczne czy przewodnickie oraz bezpłatne zaproszenia na wydarzenia ufundowane przez partnerów akcji. Konkursowe zdjęcia można przesyłać pod adres: zapraszajdotorunia@um.torun.pl. Na zgłoszenia czekamy do 31 sierpnia, a rozstrzygnięcie konkursu zaplanowano na 15 września – dodaje Ewa Banaszczuk-Kisiel.
Toruń stawia przede wszystkim na promocję krajową – w ubiegłym tygodniu w mieście gościła ekipa programu Onet w Podróży oraz popularni polscy i zagraniczny instagramerzy. Toruńskie atrakcje prezentowane są także na wystawie turystycznej na Krakowskim Przedmieściu.
Do pobrania:
Tabela ilości zarażeń SARS CoV-2 od marca do czerwca.
Działania wspierające branżę turystyczną.
Realizacja: TV Toruń
fot. Małgorzata Litwin