Toruń znalazł się wśród pięciu laureatów tytułu „Polska Marka Turystyczna”, przyznawanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.
Wręczenie tytułów odbyło się 16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego w Warszawie. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT oraz Robert Andrzejczyk, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Statuetkę odebrała Ewa Banaszczuk-Kisiel dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Torunia.
Do udziału w konkursie zgłoszonych zostało 117 miast, regionów i miejsc będących atrakcjami turystycznymi Polski. Tytuł Polska Marka Turystyczna” (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną) przypadł marce Beskidy, Krainie Lessowych Wąwozów (Kazimierz Dolny i okolice), Lublinowi, Śląskowi Cieszyńskiemu i Toruniowi.
Przyznano również sześć tytułów „Polska Marka Turystyczna – kandydat” (uczestnik, który pretenduje do tytułu „Polskiej Marki Turystycznej”). Otrzymali go: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, szlak wokół Tatr, Zamość i Ziemia Świętego Krzyża
Wszyscy laureaci otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.
– Polskie Marki Turystyczne to projekt, który ma popularyzować w Polsce turystykę zrównoważoną i zadbać o rozwój obszarów, które są prawdziwymi perłami na mapie Polski. Mogą one swoim pięknem i atrakcyjnością zainteresować nie tylko naszych rodaków, ale również coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów. POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. Wykorzystamy do promocji tych obszarów m.in. targi turystyczne, zaprosimy tam dziennikarzy i blogerów oraz zorganizujemy dla ich zarządców warsztaty marketingowe. Zwycięzcy mogą także liczyć na promocję na narodowym portalu turystycznym i w social mediach POT – powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. Jak zapowiedział, wszyscy wyróżnieni mogą liczyć na łączne wsparcie działań promocyjnych w wysokości 1 mln zł. Jako laureat tego konkursu miasto Toruń otrzymało także stoisko podczas targów World Travel Show w Nadarzynie.
Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został opracowany przez MSiT we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Został on także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Zdobycie prestiżowego tytułu pogratulowała władzom Tornia dyrektor Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej.
- Toruń jest nie tylko niekwestionowanym liderem turystyki w województwie, ale też przykładem postrzegania tej dziedziny, jako skutecznego narzędzia rozwoju. Dziękuję za Państwa wieloletnie zaangażowanie, krestywność i konsekwencję w działaniu, którego beneficjentem jest całe środowisko turystyki w naszym województwie - napisała Beata Sawińska z liście do prezydenta Torunia.