Prace na budowie nowej linii tramwajowej prowadzone są już prawie na wszystkich zaplanowanych odcinkach. Część torowiska jest już gotowa, powstają kolejne fragmenty i nowy układ drogowy. Do końca budowy pozostał jeszcze rok. Wtedy nową trasą ruszy pierwszy tramwaj.
Część prac przy budowie nowej linii tramwajowej prowadzona jest w samym centrum Torunia, przy pl. NOT i na Szosie Chełmińskiej. W południowej części pl. NOT sfrezowano nawierzchnię, rozebrano dotychczasowe torowisko, a obecnie trwa rozbiórka jego podbudowy i weryfikacja sieci podziemnych.
Na Szosie Chełmińskiej, od pl. NOT do targowiska, powstaje nowa sieć wodociągowa i prowadzone są roboty przy budowie fundamentów słupów trakcyjnych. Dalej robione jest już nowe torowisko. Od targowiska do ul. Dekerta trwają przygotowania do betonowania dolnej płyty torowej, a od ul. Dekerta do ul. Podgórnej – montaż i betonowanie górnej płyty. Od ul. Podgórnej do Trasy Prezydenta Raczkiewicza usuwane są kolizje uzbrojenia podziemnego, a niedługo rozpocznie się betonowanie dolnej płyty torowiska.
Na ul. Długiej, pomiędzy Szosą Chełmińska a ul. Mohna, gotowa jest płyta górna, zamontowano szyny, a obecnie trwają prace uzupełniające brukarskie. Z kolei od ul. Mohna do ronda Czadcy przebudowywana jest magistrala ciepłownicza i inne kolizje uzbrojenia podziemnego oraz roboty związane z wykonywaniem dolnych podbudów pod torowisko i jezdnię.
Na skrzyżowaniu ulic Polnej i Ugory układane są płyty prefabrykowane na torowisku. Wykonawca spieszy się, by jak najszybciej przełożyć ruch na jezdnię południową i odblokować ul. Traktorową.
Wzdłuż ul. Watzenrodego, od ronda na Ugorach do ul. Hubego, układane są warstwy podbudowy pod przyszłe torowisko i wiercone są studnie pod posadowienie słupów trakcyjnych. Na odcinku od ul. Hubego do ul. Grasera, pomiędzy jezdnią a torowiskiem, układana jest warstwa humusu pod zielone torowisko, a od ul. Hubego do ul. Strobanda wylewana jest górna płyta torowa.
Z powodu prac w różnych miejscach Torunia wprowadzono zmiany w organizacji ruchu drogowego i komunikacji miejskiej – kliknij, aby przejść do informacji, mapek, objazdów.