Rusza nabór wniosków w ramach Programu „Moje Podwórko”. Wsparcie finansowe można otrzymać m.in. na nowe place zabaw, ławki, zieleń, dostosowanie przestrzeni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz remont nawierzchni.
W Programie mogą wziąć udział zarówno wspólnoty mieszkaniowe, jak i właściciele terenu przy nieruchomości położonej na obszarze rewitalizacji, w granice którego wchodzi Bydgoskie Przedmieście, Stare Miasto i Podgórz.
W 2022 r. Gmina Miasta Toruń ma do podziału 150 tys. zł.
Program „Moje Podwórko”, realizowany jest w naszym mieście od 2015 r. To okazja do poprawy funkcjonalności oraz podniesienia estetyki podwórek i dziedzińców znajdujących się przy kamienicach mieszkalnych. Mimo pilnej potrzeby przeprowadzenia takich prac, właściciele terenów często nie są w stanie samodzielnie sfinansować robót. Wychodząc naprzeciw mieszkańcom, Gmina Miasta Toruń rok rocznie realizuje Program „Moje Podwórko”, wspomagając wspólnoty i właścicieli dotacjami.
Jak wysokie dofinansowanie można otrzymać?
Dofinansowanie nakładów dla jednego wnioskodawcy może zostać przyznane w łącznej kwocie brutto, nie wyższej niż 30 tys. zł. W przypadku, gdy kilka wspólnot mieszkaniowych lub właścicieli (co najmniej 3) podejmuje się wspólnej realizacji przedsięwzięcia, kwota dofinansowania nie będzie mogła przekroczyć 50 tys. zł brutto.
W zależności od rodzaju prac, zróżnicowano poziom dofinansowania.
Dla prac dotyczących: urządzenia miejsc rekreacji i zabaw dla dzieci, nasadzenia nowej i uporządkowania istniejącej zieleni, tworzenia miejsc wypoczynku i rekreacji, tj. układy małej architektury wraz z urządzeniami rekreacyjnymi (np. ławki, stoły, stojaki na rowery) przewidziano 50% dofinansowania ich wartości.
Dla prac dotyczących: likwidacji barier architektonicznych w dostępie do terenu przyległego do nieruchomości do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz uporządkowania infrastruktury podziemnej i wymiany nawierzchni, przewidziano 70% dofinansowania ich wartości.
Programem mogą być objęte tylko tereny przyległe do budynków, które zostały oddane do użytkowania przed rokiem 1989.
Gdzie złożyć wniosek?
Wypełnione dokumenty należy złożyć w Biurze Rewitalizacji, przy ul. Szosa Chełmińska 27 w Toruniu. Ze względu na stan epidemiczny, wnioski należy składać w urnie znajdującej się na parterze budynku, w kopercie z dopiskiem Program „Moje Podwórko”.
Oceny wniosków dokona powołana do tego celu Komisja. Wymogiem niezbędnym do pozytywnego rozpatrzenia wniosku będzie m.in. zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w art. 2 pkt 3 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z uwzględnieniem minimalnych wymagań wynikających z zapisów art. 6 tejże ustawy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) oraz uzgodnienie wszystkich zamierzeń objętych wnioskiem o dofinansowanie z Miejskim Konserwatorem Zabytków. We wniosku należy opisać zakres prac, które wnioskodawca chce wykonać, a także termin realizacji. Komisja przyznawać będzie dodatkowe punkty za już przeprowadzone prace remontowo-modernizacyjne na podwórku i ich spójność z planowanymi w przyszłości działaniami.
Wniosek oraz szczegółowe informacje na temat naboru (program, wykaz ulic obszaru rewitalizacji i inne), dostępne są na stronie internetowej TUTAJ [2]
Do kiedy można składać dokumenty?
Termin naboru wniosków upływa 31 marca 2022 r.