Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu prowadzi nabór do Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" – edycja 2021.
Program ten, finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego, ma na celu wsparcie osób niepełnosprawnych mieszkających na terenie Gminy Miasta Toruń poprzez przydzielenie im pomocy asystenta. Udział w programie jest bezpłatny.
Z programu mogą skorzystać następujące osoby niepełnosprawne:
- dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, łącznie ze wskazaniami:
- konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji
- konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
- osoby z niepełnosprawnością posiadające orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne, które wymagają usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym;
Rekrutacja trwa od 9 czerwca do 2 lipca 2021 r. W celu zgłoszenia się do programu należy wypełnić i dostarczyć następujące dokumenty:
Karta zgłoszenia do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 [2]
Klauzula informacyjna RODO [3]
Oświadczenie uczestnika programu [4]
Dokumenty, o którym mowa powyżej, wraz z kserokopią aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (poświadczoną za zgodność z oryginałem) należy dostarczyć do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie przy ul. Konopnickiej 13 (parter) w Toruniu w godzinach pracy ośrodka, tj. poniedziałek, środa, czwartek: 07:30-15:30, wtorek 07:30-16:00, piątek 07:30-15:00.
Dokumenty złożyć można także za pomocą skrzynki ePUAP_MOPR_Torun z dopiskiem "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej".
Przejdź do informacji o programie w oficjalnym serwisie rządowym [5]
Fot. Małgorzata Litwin