W związku z sytuacją epidemiczną w Urzędzie Miasta Torunia wprowadzone zostaną nowe rozwiązania organizacyjne, służące sprawnej obsłudze mieszkańców, zapewnieniu ciągłości pracy oraz bezpieczeństwu pracowników. Zmiany wchodzą w życie 3 listopada 2020 r.
Nowe rozwiązania wynikają rozporządzenia Rady Ministrów z 2 listopada 2020 r., w którym od 3 listopada do 4 grudnia w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym poleca się pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Wyjątkiem są zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania, których wykonywanie nie jest możliwe w trybie zdalnym. By zapewnić sprawne działanie urzędu w okolicznościach nasilającej się epidemii, prezydent Michał Zaleski wprowadził zmiany w funkcjonowaniu poszczególnych wydziałów i biur.
Praca w cyklach rotacyjnych
Część wydziałów pracować będzie w tygodniowych cyklach rotacyjnych: połowa zespołu świadczyć będzie pracę zdalnie, druga połowa pozostanie w biurach. Po tygodniu zespoły będą się zmieniać. Taki tryb pracy obowiązywać będzie w następujących wydziałach:
- Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków,
- Biuro Obsługi Urzędu,
- Biuro Ogrodnika Miejskiego,
- Biuro Projektów Informatycznych,
- Biuro Rewitalizacji,
- Biuro Toruńskiego Centrum Miasta,
- Miejski Rzecznik Konsumentów,
- Wydział Architektury i Budownictwa,
- Wydział Edukacji,
- Wydział Geodezji i Kartografii,
- Wydział Gospodarki Komunalnej,
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami,
- Wydział Inwestycji i Remontów,
- Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji,
- Wydział Kultury,
- Wydział Ochrony Ludności,
- Wydział Planowania i Nadzoru Finansowego
- Wydział Promocji i Turystyki,
- Wydział Rozwoju i Programowania Europejskiego,
- Wydział Sportu i Rekreacji,
- Wydział Środowiska i Ekologii.
Praca dwuzmianowa
Kolejnym rozwiązaniem jest wykonywanie pracy w systemie dwuzmianowym w cyklach tygodniowych w godz. 7:00-21:00. I zmiana pracować będzie od godz. 7:00 do 13:45, zaś II zmiana od godz. 14:15 do 21:00. Pomiędzy godz. 13:45 a 14:15 nastąpi przerwa na dezynfekcję i wietrzenie pomieszczeń. W takim trybie pracować będą następujące działy:
- Biuro Kadr i Płac,
- Biuro Rady Miasta,
- Kancelaria Prezydenta Miasta,
- Wydział Księgowości,
- Wydział Podatków i Windykacji,
- Wydział Prawny,
- Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej.
- Pracę w systemie dwuzmianowym nadal świadczą:
- Urząd Stanu Cywilnego,
- Wydział Obsługi Mieszkańców,
- Wydział Spraw Administracyjnych.
Bez zmian pozostają godziny pracy pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach: Inspektor Ochrony Danych, Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych oraz Kierownik Kancelarii Tajnej.
Zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców
Działy realizujące bezpośrednią obsługę mieszkańców pracują w następujący sposób:
- Urząd Stanu Cywilnego - od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-13:30 oraz 14:30-20:30, a także w soboty w godz. 8:00-12:00,
- Wydział Obsługi Mieszkańców i Wydział Spraw Administracyjnych - od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-13:30 oraz 14:30-20:30, a także w soboty: 7 i 21 listopada, 5 i 12 grudnia oraz 9 i 16 stycznia 2021 r. w godz. 7:30-14:30,
- Wydział Księgowości - kasa - od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-13:30.
Bezpośrednia obsługa interesantów w określonym zakresie możliwa jest także w następujących działach:
- Wydział Architektury i Budownictwa - wydawanie dokumentacji budowlanej,
- Wydział Edukacji - stypendia szkolne,
- Wydział Geodezji i Kartografii - wydawanie dokumentacji geodezyjnej np. na potrzeby banku lub aktu notarialnego.
- Działy, które prowadzą postępowania administracyjne realizować będą także prawo wglądu w akta sprawy.
Uwaga! Przypominamy, że bezpośrednia obsługa interesantów może mieć miejsce tylko po wcześniejszym telefonicznym lub e-mailowym zgłoszeniu i umówieniu się na konkretny termin i godzinę. Konieczne jest także stosowanie się do zasad reżimu sanitarnego:
- wchodzącym mierzona jest temperatura,
- obowiązkowa dezynfekcja rąk lub założenie rękawiczek jednorazowych,
- obowiązkowe zakrywanie ust i nosa.
W pozostałych działach obsługa interesantów jest ograniczona i odbywać się będzie telefonicznie, za pośrednictwem poczty e-mail, komunikatorów internetowych, platformy ePUAP, urny na korespondencję, wysyłki korespondencji pocztą itp.
Skontaktuj się z Urzędem Miasta Torunia
Informacje na temat spraw załatwianych w UMT można uzyskać telefonicznie pod nr 56 611-86-53, 56 611-87-77 oraz 56 611-85-80 lub pisząc email na adres: kontakt@um.torun.pl [2]
Wykaz miejsc z urnami korespondencyjnymi oraz godziny, w których można pozostawić korespondencję kierowaną do urzędu:
- ul. Wały gen. Sikorskiego 25, ul. Batorego 38/40 oraz ul. Bydgoskiej 5 - w godz. 7.30 - 20.30
- ul. Wały gen. Sikorskiego 8, ul. Grudziądzka 126 b oraz ul. Fałata 39 - w godz. 7.30 - 17.00
Fot. Małgorzata Litwin