W weekend 24-25 października 2020 r. oraz w kolejnym tygodniu prowadzone będą kolejne prace nocne na moście. Wykonawca wykorzystuje każdy moment dobrej pogody i dodatnie temperatury w nocy. Wszystko po to, aby do końca listopada 2020 r. uporać się z zabezpieczeniem antykorozyjnym konstrukcji stalowej mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego nad jezdnią.
Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu podzielone zostało na dwa etapy. - W pierwszym z nich, który obecnie realizujemy obejmuje konstrukcję mostu powyżej niwelety jezdni - wyjaśnia Marcin Dukała wiceprezes firmy Euro Darmal. W ciągu dnia konstrukcja jest czyszczona i malowana. Przy tych pracach pracuje około 50 osób.
- W nocy nie próżnujemy. Około 30 osób montuje i demontuje rusztowania.Technologia została tak przewidziana i uzgodniona, że mogliśmy prowadzić prace jednocześnie na dwóch przęsłach. Na budowę dostarczyliśmy około 40 tirów rusztowań. W sumie zabudowaliśmy ich około 800 ton - dodaje Dukała. Obiekt jest zabezpieczany za pomocą systemu powłok ochronnych. Do wykonania zabezpieczenia stosowane są cztery systemy epoksydowo-poliuretanowe. Na wykonanie powłoki antykorozyjne konstrukcji nad jezdnią zużyte zostanie 29 tys. kg farby.
Obecnie prace antykorozyjne prowadzone są na przęśle nr 2 od strony starówki. Demontowane są rusztowania na przęśle nr 3. Na początku przyszłego tygodnia wykonawca montować będzie rusztowanie na przęśle nr 1. Jest to ostatnie przęsło do wykonania. - Dzięki temu, iż tak dużo prac zostało wykonanych w nocy, w listopadzie planujemy zakończyć pierwszy etap prac antykorozyjnych, czyli tych, które obejmują obiekt powyżej niwelety jezdni - wyjaśnia Marcin Dukała wiceprezes firmy Euro Darmal.
Wykonawca kładzie bardzo duży nacisk na bezpieczeństwo. - Najtrudniejsze na tej budowie jest zapewnienie tych standardów uczestnikom ruchu. Na szczęście, dzięki zrozumieniu kierowców udaje nam się tak zorganizować prace, aby zapewnić bezpieczny ruch pieszych jak i pojazdów. Kiedyś już wykonywaliśmy w podobnych warunkach remont mostu na rzece Wiśle w Puławach. Tylko, że w tamtym przypadku z obiektu podczas remontu mogły korzystać tylko pojazdy uprzywilejowane. Dlatego śmiem twierdzić, iż jest to ewenement na skalę krajową - dodaje Dukała.
W II etapie prace antykorozyjne obejmą konstrukcję od poziomu górnej powierzchni kapy chodnikowej do spodu pomostu. Ich realizacja planowana jest wiosną przyszłego roku.
Najbliższe nocne prace:
- W nocy z 23/24.10. (z piątku na sobotę) prace antykorozyjne
- W nocy z 24/25.10. (z soboty na niedzielę) prace antykorozyjne
- W nocy z 25/26.10. (z niedzieli na poniedziałek) prace antykorozyjne
- W nocy z 26/27.10. (z poniedziałku na wtorek) prace antykorozyjne
- W nocy z 27/28.10. (z wtorku na środę) demontaż rusztowania
- W nocy z 28/29.10. (ze środy na czwartek) demontaż rusztowania
- W nocy z 29/30.10. (z czwartku na piątek) montaż rusztowania
- W nocy z 30/31.10. (z piątku na sobotę) montaż rusztowania
Prace nocne rozpoczynają się o 20.00. Przez dwie godziny tj. do godziny 22:00 ruch jest sterowany ręcznie. Po godzinie 22:00 ruchem kieruje sygnalizacja świetlna. Prace kończą się o 5:00 rano.
Fot. Miejski Zarząd Dróg