Sprawy wyborcze załatwisz w DODATKOWYCH GODZINACH PRACY URZĘDU oraz w SOBOTĘ.
Zaświadczenia o prawie do głosowania, dopisanie do spisu wyborców, wpis do stałego rejestru wyborców i głosowanie przez pełnomocnika - zobacz terminy, w których możesz załatwić te sprawy przed II turą wyborów prezydenckich, która odbędzie się 12 lipca 2020.
Zaświadczenie o prawie do głosowania
Jeżeli pobrałeś takie zaświadczenie przed pierwszą turą nie musisz nic robić - otrzymane wówczas dokumenty pozwalają zagłosować w dowolnej komisji wyborczej. Jeżeli natomiast nie pobierałeś zaświadczenia przed pierwszą turą wyborów, ale chcesz je mieć na drugą turę, możesz wnioskować o jego wydanie do 10 lipca 2020 (piątek).
Jak złożyć wniosek?
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Wypełniony wniosek możesz złożyć:
- osobiście w Wydziale Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Torunia, ul. Batorego 38/40:
- do 7 lipca (dni robocze) w godzinach 7.30-17.00 oraz DODATKOWO W SOBOTĘ 4 lipca, w godzinach 8.00-16.00
- od 8 do 10 lipca w godzinach 7.30-15.30
- pocztą tradycyjną na adres: Wydział Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Torunia, ul. Stefana Batorego 38/40, 87-100 Toruń;
- w formie elektronicznej, podpisany podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: ePUAP/UMTorun/SkrytkaESP
Do pobrania:
Zaświadczenie można odebrać osobiście lub przez osobę upoważnioną.
UWAGA!
Pamiętaj o wcześniejszym umówieniu terminu wizyty w Wydziale Spraw Administracyjnych: tel. 56 611-83-24, 56 611-83-45 lub e-mail: wsa@um.torun.pl [3]
Jeżeli pobrałeś zaświadczenie przed pierwszą turą głosowania to otrzymałeś dwa egzemplarze – po jednym na każdą turę. Nie składasz w takim przypadku żadnego nowego wniosku. W dniu ponownego głosowania możesz udać się do dowolnego lokalu wyborczego i zagłosować tam na podstawie drugiego posiadanego zaświadczenia.
Dopisanie do spisu wyborców
Jeżeli na pierwszą turę wyborów prezydenckich dopisałeś się do spisu wyborców poza miejscem swojego zamieszkania, to będziesz w tym samym spisie uwzględniony również w drugiej turze głosowania. Jeżeli jednak w drugiej turze chcesz głosować w innym miejscu niż w pierwszym, to musisz pobrać zaświadczenie o prawie do głosowania z Wydziału Spraw Administracyjnych UMT przy ul. Stefana Batorego 38/40.
Jeżeli w pierwszej turze głosowałeś w miejscu stałego zamieszkania (np. w Toruniu), ale w dniu ponownego głosowania będziesz przebywał poza tym miejscem, to powinieneś w nowym miejscu (nowym urzędzie gminy) zgłosić wniosek o dopisanie do spisu w tej gminie.
Dopisanie do spisu wyborców można zgłosić do 7 lipca 2020 r.
Do pobrania
Gdzie złożyć wniosek, JEŻELI CHCESZ DOPISAĆ SIĘ DO SPISU W TORUNIU?
- Wydział Spraw Administracyjnych:
- do 7 lipca (dni robocze) w godzinach 7.30 - 17.00 oraz DODATKOWO SOBOTA sobota 4 lipca w godzinach 8.00-16.00 (skrzynka korespondencyjna);
- PIUM Wały gen. Sikorskiego 8 - do 7 lipca (dni robocze) w godzinach 7.30-15.30
- PIUM w CH PLAZA oraz PIUM w CH COPERNICUS - do dnia 7 lipca (dni robocze), w godzinach 9.00 - 17.00
- pocztą zwykłą na adres Wydział Spraw Administracyjnych UMT, ul. Stefana Batorego 38/40, 87-100 Toruń*
- elektronicznie - najlepiej za pomocą formularza udostępnionego w serwisie gov.pl >>> przejdź do formularza [5]
*Należy pamiętać, że wniosek wysłany pocztą zwykłą powinien dotrzeć do urzędu najpóźniej do 7 lipca br.
Wpis do stałego rejestru wyborców miasta Torunia
Organ jest zobowiązany do wydania decyzji w terminie 5 dni od przyjęcia wniosku, zatem wnioski winny być złożone
- do 3 lipca 2020 za pomocą poczty tradycyjnej i urny korespondencyjnej w siedzibie WSA oraz w PIUM przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8/10 lub w PIUM CH PLAZA lub PIUM w CH COPERNICUS
- do 5 lipca 2020 - elektronicznie, najlepiej za pomocą formularza udostępnionego w serwisie gov.pl >>> przejdź do formularza [6]
Proszę o zwrócenie uwagi na kompletność wniosku oraz załączenie dowodów (kopie, skany) potwierdzających stałe zamieszkiwanie pod deklarowanym adresem.
Głosowanie przez pełnomocnika
Nadal można składać wnioski o głosowanie przez pełnomocnika. Termin upływa 3 lipca 2020 r. Kontakt tel. z urzędnikiem prowadzącym : 56 611 83 49 lub 56 611 83 50.
/-/