Od 27 kwietnia Powiatowy Urząd Pracy wznowi bezpośrednią obsługę interesantów, od środy 29 kwietnia mieszkańcy będą mogli osobiście załatwić sprawę w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej.
Powiatowy Urząd Pracy w Toruniu od najbliższego poniedziałku otworzy 2 stanowiska obsługi dla pracodawców i klientów. Obsługiwane będą osoby, które dokonają zarejestrowania się przez kalendarz wizyt, z podaniem celu wizyty. Obsługa interesantów będzie się odbywała w wydzielonym pomieszczeniu na pierwszym piętrze Urzędu, do którego prowadzi oddzielne wejście. Budynek wyposażony jest w windę, z której korzystać mogą osoby niepełnosprawne.
W PUP-ie uruchomiona zostanie aplikacja „system rejestracji kolejkowej”. W przyszłości, zakupiona aplikacja wpłynie na usprawnienie pracy urzędu - posiada ona możliwość zaprogramowania kalendarza wizyt we wszystkich komórkach merytorycznych.
Od poniedziałku (27 kwietnia 2020 r.) zakres spraw, które osobiście można załatwić w Urzędzie Stanu Cywilnego zostanie zwiększony o:
- sprawy związane z zawarciem związku małżeńskiego (złożenie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, wydanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo),
- złożenie oświadczeń wpływających na treść aktu stanu cywilnego (uznanie dziecka, zmiana imienia dziecka, nadanie dziecku nazwiska męża, matki, zmiana nazwiska dziecka przed sporządzeniem aktu urodzenia, powrót małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego).
Każdorazowo chęć wizyty w urzędzie trzeba poprzedzić rozmową telefoniczną i umówić się na konkretną godzinę.
Dwa dni później bezpośrednia obsługa interesantów ruszy w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej.
Stanowisko do obsługi bezpośredniej będzie czynne od godz. 8.00 do 14.00. Zakład będzie funkcjonował w godzinach: 7.00 do 15.00, tak jak dotychczas,
Stanowiska do obsługi (po jednym) będą znajdowały się w każdym Biurze Obsługi Mieszkańca oraz w siedzibie zakładu.
Zlokalizowane będą przy drzwiach wejściowych do budynku, zabezpieczone pleksą, a każdy pracownik w trakcie obsługi bezpośredniej będzie zabezpieczony maseczką i rękawiczkami oraz środkami dezynfekującymi.
Dla mieszkańców również będzie wystawiony płyn do dezynfekcji,
Dziennie za obsługę bezpośrednią odpowiedzialnych będzie dwoje pracowników (po 3 godziny). Wszyscy rotacyjnie będą obsługiwać te stanowiska.
Pracownik dyżurny na stanowisku obsługi bezpośredniej będzie wzywać merytorycznego pracownika do załatwienia sprawy mieszkańca, będzie przyjmowana również korespondencja.