Działania pod hasłem #CityWillWait koncentrują się na turystycznej promocji miast w sferze online. Inicjatorem akcji są cztery organizacje turystyczne działające w największych miastach (Gdańsk, Warszawa, Poznań, Łódź), które w zaistniałej sytuacji podjęły wspólne działania mające na celu przeciwdziałanie skutkom postępującego kryzysu. Do akcji włączył się Toruń.
Do akcji dołączają kolejne miasta - Lublin, a teraz Toruń. Założeniem kampanii jest podtrzymanie zainteresowania podróżami wśród odbiorców stron i profili w mediach społecznościowych oraz zaproszenie wielbicieli turystyki krajowej do miast biorących udział w akcji po zniesieniu obowiązujących obecnie ograniczeń w podróżowaniu.
W akcji promowane są przede wszystkim produkty turystyczne i atrakcje zrzeszone w miejskich lokalnych organizacjach turystycznych, takie jak: muzea, instytucje kultury, hotele i obiekty noclegowe, parki rozrywki, centra handlowe, galerie sztuki czy wydarzenia. Nie brakuje także zachęty do odkrywania miast online za pomocą wirtualnych spacerów, panoram, gier miejskich.
Akcja polega na „wywoływaniu” kolejnych miast, które pod wspólnym hasztagiem #CityWillWait oraz spójna grafiką, promują swoje atrakcje, nawiązując jednocześnie do innych miast. Po kilku dniach „zaczepiają” kolejne miasto, które przejmuje inicjatywę i promuje swój potencjał, jednocześnie wspominając inne miasta biorące udział w akcji, nawiązuje do powiązań i wspólnych skojarzeń np.: Kopernik Toruń – Centrum Nauki Kopernik, żużel Torun i Lublin.
W Toruniu akcja prowadzona jest przez Lokalną Organizację Turystyczną Toruń [2].