Znamy wykonawcę rozbudowy mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego w Toruniu. Jeżeli w postępowaniu przetargowym nie będzie odwołań, to miasto będzie mogło podpisać umowę z konsorcjum firm: INTOP Warszawa Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) i EURO-DARMAL Sp. z o.o. z Kamiennej Góry (Partner Konsorcjum). Na ostateczne rozstrzygnięcie musimy poczekać 10 dni.
Rozbudową mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego w Toruniu były zainteresowane trzy konsorcja. Zaoferowane w przetargu ceny wahały się od prawie 123 mln zł do ponad 145 mln zł. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: INTOP Warszawa Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) i EURO-DARMAL Sp. z o.o. z Kamiennej Góry (Partner Konsorcjum), wyceniając swoją usługę na 122.806,890 zł.
- Oferta ta jest najkorzystniejsza, uzyskała najwyższa liczbę punktów. Dzisiejszy wybór nie oznacza jednak, że możemy „od ręki” podpisać umowę. Nasz wybór musi się uprawomocnić. Potrzeba na to 10 dni - wyjaśnia Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD.
Rozbudowa mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego to jedno z ważniejszych zadań drogowych na mapie komunikacyjnej Torunia. Pod koniec stycznia br. dla realizacji tego przedsięwzięcia udało się pozyskać najważniejszą z decyzji administracyjnych - Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej.
Wyłoniony wykonawca będzie miał do zrealizowania szeroki zakres prac:
• poszerzenie tzw. półek, na których znajdują się ciągi piesze i rowerowe- do 4,2 m, co pozwoli na rozdzielenie ruchu pieszego i rowerowego na przeprawie, z każdej strony mostu
• lokalne naprawy istniejącej płyty pomostu
• wymianę uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej pomostu (podłużnice, stężenia wiatrowe, blachy węzłowe)
• wykonanie nowego wyposażenia na obiekcie (kapy chodnikowe, nawierzchnia jezdni i chodników, odwodnienie, oświetlenie, iluminacja, bariery drogowe)
• przebudowę przyczółków mostu (wykonanie nowych skrzydełek, rozbiórka i odtworzenie ścianek żwirowych, wykonanie strefy za przyczółkami, wykonanie płyt przejściowych)
• przebudowę sieci zlokalizowanych na obiekcie
• przebudowę i infrastruktury technicznej kolidującej z projektowaną inwestycją
• zabezpieczenie antykorozyjne istniejącej i projektowanej konstrukcji stalowej
• oczyszczenie i uporządkowanie terenu pod obiektem
• budowę punktów widokowych
• budowę zejścia na Kępę Bazarową
• budowę nowego zejście na Bulwar Filadelfijski z windami dla rowerzystów i osób o ograniczonej możliwości poruszania się
Rozpoczęcie rozbudowy mostu Piłsudskiego planowane jest w II kwartale 2020 roku. W pierwszym etapie prac wyremontowana zostanie nawierzchnia mostu oraz zostaną wyczyszczone i pomalowane elementy, które znajdują się nad jezdnią. Rozpoczęcie tych prac poprzedzi ustawienie przeprawy tymczasowej. Miastu udało się pozyskać zgodę Ministra Energii na nieodpłatne użyczenie z rezerw strategicznych konstrukcję składanego mostu drogowego typu DMS-65 wraz z kompletem podpór. Pozyskano także zgodę Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych na wykonanie usługi transportu, montażu i demontażu konstrukcji mostu tymczasowego przez wojsko.
Przeprawa tymczasowa będzie zlokalizowana na przedłużeniu ulicy Przybyszewskiego od strony północnej Wisły oraz na przedłużeniu ulicy Zagrodowej i ul. Przy Grobli po drugiej stronie. Dojazd do ul. Przybyszewskiego będzie zorganizowany od strony placu Skalskiego, a do ul. Zagrodowej ul. Nieszawską. Będzie ona dostępna dla aut do 3,5 tony oraz służb ratowniczych. Nie będą mogli korzystać z niego piesi i rowerzyści. Obecnie trwa budowa dróg dojazdowych do przeprawy tymczasowej.
W II etapie remontu mostu drogowego im. J. Piłsudskiego planowany jest remont chodników i tego, co jest do zrobienia poniżej mostu.
Warto wiedzieć:
- nawierzchnia drogowa mostu drogowego marszałka Piłsudskiego ostatni kapitalny remont przeszła w 1992 roku. Od tego czasu MZD w ramach utrzymania obiektu prowadził bieżące naprawy i jego konserwację. Dodatkowo w latach 2002-2004 konstrukcja została zabezpieczona powłoką antykorozyjną i pomalowana
- rozbudowa mostu potrwa 20 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Fot. Sławomir Kowalski