Budowa nowej linii tramwajowej idzie pełną parą. Obecnie prace toczą się w kilkunastu punktach Torunia.
Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego aż do nowej pętli przy ul. Heweliusza, co daje łącznie prawie 13 tysięcy metrów toru pojedynczego nowego torowiska wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą.
Prace na poszczególnych odcinkach są na różnym etapie zaawansowania. Na pl. Not na przykład demontowane jest stare torowisko i frezowana nawierzchnia pod nowy układ torowo-drogowy. Na szosie Chełmińskiej, na wysokości targowiska, trwa korytowanie i budowa odwodnienia, a na wysokości ul. Grunwaldzkiej przebudowywana jest sieć podziemna.
Na ul. Długiej, od ronda Czadcy do ul. Mohna, rusza przebudowa uzbrojenia podziemnego i układanie podbudowy pod torowisko oraz jezdnie. Z kolej na odcinku od ul. Mohna do Szosy Chełmińskiej montowane są już szyny.
W rejonie ul. Traktorowej budowane jest odwodnienie i usuwane są kolizje energetyczne, a wzdłuż Polnej kotwione są szyny. Niebawem na skrzyżowaniu Polnej i Ugorów rozpocznie się układanie płyt prefabrykowanych pod przyszłe torowisko. W rejonie skrzyżowania ul. Grasera/Strobanda wylano już górną płytę torową.