Układają podbudowę pod torowisko, przebudowują sieci podziemne, montują szyny – prace na budowie nowej linii tramwajowej toczą się równolegle na wielu odcinkach i są na różnym etapie zaawansowania.
Prace prowadzone na pl. NOT nie wyglądają może spektakularnie, ale są bardzo istotne. Trwają tam rozbiórki podbudowy, a niebawem rozpocznie się przebudowa kanalizacji deszczowej i przygotowania do układania nowych rozjazdów torowych.
Na Szosie Chełmińskiej, od pl. NOT do ul. Grudziądzkiej, likwidowane są kolizje z uzbrojeniem podziemnym. Jednocześnie powstają fundamenty sieci trakcyjnej. Na wysokości targowiska miejskiego wylano dolną płytę torową i niedługo rozpocznie się montaż szyn.
Na wysokości ul. Grunwaldzkiej przebudowywana jest sieć wodociągowa, a dalej, do Trasy Średnicowej Północnej, układana jest podbudowa pod płytę torową.
Na ul. Długiej, od ul. Mohna do ronda Czadcy, prowadzone są roboty drogowe po północnej stronie, a w rejonie ronda trwa przebudowa sieci ciepłowniczej.
Wzdłuż ul. Legionów i Polnej montowane są szyny. Na skrzyżowaniu Polnej z Traktorową wykonano nawierzchnie z płyt prefabrykowanych i udostępniono ten fragment dla ruchu kołowego. Na północnej części skrzyżowania prowadzone są rozbiórki i przebudowa kolizji sieci podziemnych.
W rejonie skrzyżowania ul. Watzenrodego i Hubego betonowana jest górna płyta torowa, a na Hubego ułożono już pierwszą warstwę nawierzchni bitumicznej.
Na odcinku pomiędzy ul. Grasera a Strobanda trwają prace wykończeniowe i ustawiane są perony. Niedługo rozpocznie się wylewanie górnej płyty torowej. Z uwagi na wysokie temperatury możliwe jest, że prace te będą prowadzone nocą.
Fot. MZK w Toruniu