Prezydent Torunia zaprasza organizacje pozarządowe działające na terenie naszego miasta do zgłaszania swoich przedstawicieli do składu Komisji ds. Stypendium Miasta Torunia w Dziedzinie Kultury.
Komisja jest powoływana na mocy uchwały nr 389/12 Rady Miasta Torunia z dnia 6 września 2012 roku w sprawie ustanowienia Stypendium Miasta Torunia w dziedzinie kultury, której głównym celem jest tworzenie warunków nauki i pracy, doskonalenia twórców i artystów oraz inspirowanie do podejmowanie ważnych społecznie zadań z zakresu kultury.
Zadaniem komisji jest analiza wniosków o przyznanie stypendiów oraz przygotowanie opinii na ich temat dla Prezydenta Miasta Torunia, który podejmuje ostateczną decyzję o podziale środków finansowych.
W skład Komisji wchodzą: dwaj przedstawiciele Rady Miasta Torunia, dwaj przedstawiciele Prezydenta Miasta Torunia oraz dwaj reprezentanci organizacji pozarządowych działających w sferze kultury na terenie miasta. Komisja zostanie powołana zarządzeniem Prezydenta Miasta Torunia na czas trwania VIII Kadencji Rady Miasta Torunia - na latach 2019-2023.
Jak się zgłosić do pracy w komisji?
Każda organizacja pozarządowa działająca na terenie Torunia w sferze kultury może zgłosić jednego kandydata.
Zgłoszenie powinno zawierać:
1) pisemne uzasadnienie oraz krótki opis doświadczeń kandydata w sferze kultury;
2) rekomendacje popierające kandydaturę wystawione przez inne organizacje działające w sferze kultury;
3) oświadczenie o niekaralności.
Zgłoszenie wraz z rekomendacjami oraz oświadczeniem o niekaralności można składać w terminie do 15 lutego 2019 r. pocztą lub osobiście w siedzibie Wydziału Kultury, ul. Wały Gen. Sikorskiego 10, 87-100 Toruń.
Przy podejmowaniu decyzji o powołaniu członków Komisji spośród zgłoszonych kandydatów, będzie brane pod uwagę doświadczenie kandydata, opinia Rady Działalności Pożytku Publicznego, a także liczba rekomendacji dla kandydata udzielonych przez organizacje pozarządowe działające w sferze kultury.
Do pobrania: