Prezydent Torunia ogłasza nabór kandydatów do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych, kadencja 2022-2023. Jeżeli jesteś zainteresowany udziałem w radzie, sprawdź, co należy zrobić, żeby zgłosić swoją kandydaturę.
Czym jest Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych i jakie stoją przed nią zadania?
Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych jest podmiotem opiniodawczo-konsultacyjnym Rady Miasta Torunia oraz Prezydenta Miasta Torunia w sprawach konsultacji społecznych. Jej zadaniem jest:
Kto wchodzi w skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych?
W skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych wchodzi dwanaście osób:
Członkowie Rady pracują społecznie - bez wynagrodzenia.
Chcę wejść w skład Rady jako przedstawiciel lub przedstawicielka organizacji pozarządowej działającej na terenie Torunia. Jak mogę się zgłosić do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych?
Jeżeli chcesz wejść w skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych jako przedstawiciel lub przedstawicielka organizacji pozarządowej działającej na terenie Torunia:
Chcę wejść w skład Rady jako mieszkaniec lub mieszkanka Torunia. Jak mogę się zgłosić do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych?
Jeżeli chcesz wejść w skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych jako mieszkaniec lub mieszkanka Torunia:
UWAGA!
Kandydat zgłoszony przez mieszkańców nie może być członkiem organów wykonawczych lub nadzorczych organizacji pozarządowych.
Termin i miejsce zgłaszania kandydatur.
Zgłoszenie wraz załącznikami należy złożyć w terminie do 24 września 2021 r. (decyduje data dostarczenia zgłoszenia do urzędu) na adres:
Urząd Miasta Torunia
Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji
ul. Wały gen. Sikorskiego 8
87-100 Toruń
Co dalej będzie się działo z moim zgłoszeniem?
Zgłoszenia kandydatów z organizacji pozarządowych rozpatruje Rada Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia, a następnie przedstawia je Prezydentowi Miasta Torunia, rekomendując trzech przedstawicieli środowiska pozarządowego do udziału w radzie społecznej. Udzielając rekomendacji, RDPP kieruje się doświadczeniem kandydata w zakresie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz liczbą zebranych rekomendacji.
Zgłoszenia kandydatów spośród mieszkańców rozpatruje Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia, a następnie przedstawia je Prezydentowi, rekomendując trzech przedstawicieli do udziału w radzie społecznej. Udzielając rekomendacji, WKSiI kieruje się motywacją kandydatów, opisanym we wniosku doświadczeniem - o ile taka informacja będzie w materiałach dostarczonych przez kandydata. Dodatkowym elementem branym pod uwagę może być liczba zgromadzonych podpisów poparcia.
W efekcie naboru zostanie powołana przez Prezydenta Miasta Torunia Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych, składająca się z radnych Rady Miasta Torunia, przedstawicieli NGO oraz mieszkańców Torunia, a także pracowników Urzędu Miasta Torunia.
Wyniki naboru zostaną opublikowane w miejskich serwisach internetowych, a wybrani w wyniku naboru członkowie Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych otrzymają zaproszenie na pierwsze spotkanie.
A jeżeli nie zgłosi się dostateczna liczba kandydatów?
W przypadku niezgłoszenia się do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych dostatecznej liczby przedstawicieli organizacji pozarządowych lub mieszkańców, będzie przeprowadzony dodatkowy nabór, w dniach 4-22 października 2021 r. Jeżeli dodatkowy nabór okaże się nieskuteczny, Prezydent Miasta Torunia powoła Radę w niepełnym składzie.
Podstawa prawna:
Uchwała nr 508/13 Rady Miasta Torunia z dnia 21 lutego 2013 r. w sprawie Regulaminu Konsultacji Społecznych z późn. zm. - kliknij, aby przejść do uchwały