Zbliżają się wybory do Młodzieżowej Rady Miasta Torunia. Młodzi mieszkańcy naszego miasta wybiorą swoich 25 przedstawicieli.
Młodzieżowa Rada Miasta Torunia została powołana przez Radę Miasta Torunia uchwałą nr 984/22 z dnia 15 grudnia 2022 r. Wybory członków Młodzieżowej Rady zostały natomiast zarządzone uchwałą nr 985/22 z dnia 15 grudnia 2023r.
Zostaną one przeprowadzone zgodnie z poniżej podanym harmonogramem:
Podmiot |
Termin |
Ostateczny termin składania zgłoszeń kandydatów wraz z listami poparcia |
Miejsce |
Młodzieżowa Rada Miasta Torunia |
28.02.2023r., (wtorek) |
7.02.2023r. |
Urząd Miasta Torunia, ul. Wały gen Sikorskiego 8 |
Wybory odbędą się w godzinach 13.00 – 19.00.
Kto może się zgłosić?
Swoją kandydaturę do Młodzieżowej Rady może zgłosić każdy mieszkaniec Torunia, który w dniu rozpoczęcia kadencji Rady ukończy 14. rok życia i nie ukończy 19. roku życia. I kadencja Rady rozpoczyna się z dniem 1 marca 2023 roku.
Jakie dokumenty należy dostarczyć?
Wystarczy dostarczyć do Rady Miasta Torunia poprawnie wypełniony formularz z listą poparcia dla kandydata. Na liście poparcia musi się znaleźć co najmniej dziesięć podpisów od osób popierających kandydaturę. Muszą to być osoby zamieszkujące w Toruniu, które w dniu rozpoczęcia kadencji Rady ukończą 14. rok życia i nie ukończą 19. roku życia. Kandydat nie może poprzeć samego siebie. Mieszkaniec może udzielić poparcia nieograniczonej liczbie kandydatów.
Gdzie i w jaki sposób zgłosić swoją kandydaturę?
Listę poparcia z podpisami osób popierających kandydaci składają do Komisji Wyborczej zajmującej się organizacją wyborów członków Młodzieżowej Rady - działającej w siedzibie Rady Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń - Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Torunia, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.45 - 17.00 (na parterze głównego budynku Urzędu Miasta Torunia).
Dokument można też dostarczyć pocztą tradycyjną na adres:
Biuro Rady Miasta Torunia
Komisja Wyborcza ds. Młodzieżowej Rady Miasta Torunia
ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń
Co się stanie, jeżeli w dostarczonych dokumentach będą braki?
Komisja Wyborcza wezwie osobę dokonująca zgłoszenia do uzupełnienia braków.
Do kiedy można zgłaszać kandydatury?
Ostateczny termin zgłaszania kandydatury to 7 lutego 2023 r.
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje dotyczące zgłoszeń do wyborów, a także wszystkich innych spraw związanych z wyborami, można uzyskać w Biurze Rady Miasta Torunia:
e-mail: brm@um.torun.pl
tel.: 56 611 86 31 lub 56 611 87 27
Szczegóły oraz odpowiednie dokumenty do pobrania można znaleźć na stronie:
https://www.torun.pl/pl/wyborydomrm
Kliknij w plakat, aby powiększyć