Miasto Toruń włącza się w kampanię „Złoty wrzesień”, która ma na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat nowotworów wieku dziecięcego.
Przez cały tydzień, od 20 do 26 września 2021 r. na hali Arena Toruń wyświetlany jest napis „Złoty wrzesień” pokazujący solidarność naszego miasta z osobami chorymi, ich rodzinami, opiekunami oraz tymi, którzy chorobę pokonali.
W kampanii biorą udział organizacje, samorządy i podmioty prywatne z całego świata. W 2020 roku do kampanii przyłączył się Parlament Europejski, bierze w niej też udział coraz więcej miast i regionów z państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym z Polski. Zagadnienia związane z nowotworami dzieci znalazły szczególne miejsce w opublikowanej w tym roku Europejskiej strategii walki z rakiem, która jest jednym z kluczowych priorytetów Unii Europejskiej.
Organizatorem kampanii w Polsce jest Koordynator Parlamentu Europejskiego ds. praw dziecka Ewa Kopacz, we współpracy z Polskim Towarzystwem Onkologii i Hematologii Dziecięcej, któremu przewodniczy Prof. dr hab. n. med. Tomasz Szczepański.
Złota wstążka, która jest symbolem kampanii, nawiązuje do najcenniejszego kruszcu i reprezentuje największą wartość - zdrowie dzieci. Partnerzy kampanii, w geście solidarności, rozświetlają na złoto charakterystyczne dla danego regionu budynki.
Nowotwory są dziś główną przyczyną śmierci wskutek choroby wśród dzieci po ukończeniu pierwszego roku życia. W samym 2020 roku, na terenie UE, chorobę zdiagnozowano u ponad 15 500 dzieci i nastolatków, a ponad 2000 młodych pacjentów zmarło na raka.
Na działania mające na celu walkę z nowotworami Unia Europejska przeznaczy w najbliższym czasie łącznie około 4 miliardy euro.