Płyta podtorowa niemal gotowa | www.torun.pl

Płyta podtorowa niemal gotowa

Miasto, MZK
Publication date: 10 November 2022
Author: Sylwia Derengowska
Na zdjęciu: koparka pracuje przy nowym torowisku, w tle widać wieżowce

Prawie wszystkie słupy trakcyjne stoją już wzdłuż modernizowanego odcinka torowiska tramwajowego w ciągu ul. Warneńczyka od pl. Chrapka do ul. Kościuszki. W połowie listopada 2022 r. na części drogowej rozpocznie się układanie mas bitumicznych.

Modernizacja torowiska tramwajowego w ciągu ul. Warneńczyka jest realizowana w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Prace koncentrują się obecnie od strony wschodniej, od basenu. Na niemal całym odcinku, od ul. Warneńczyka do ul. Gogi, wylana jest już płyta podtorowa i zamontowano szyny. Rozpoczęto już także montaż torów przez przyszłe rondo. Do ustawienia zostały jeszcze dwa słupy trakcyjne. Reszta, czyli 19 słupów, już stoi.

Od 14 listopada 2022 r. planowane jest wykonanie ostatniego fragmentu płyty łączącego torowisko pomiędzy ul. Gogi a ul. Kościuszki oraz układanie mas bitumicznych na części drogowej na całym wschodnim odcinku, czyli na ul. Warneńczyka, wschodniej części przyszłego ronda, ulicach Grudziądzkiej i Bażyńskich.


Przypomnijmy, że zadanie obejmuje modernizację prawie 1,2 tys. metrów toru pojedynczego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku ul. Warneńczyka od ronda Chrapka za przejazd torowo-drogowy ulicy Podgórnej i Kościuszki. Torowisko będzie wykonane w większości w technologii zielonej (ponad 735 mtp). Ponadto wyremontowane zostaną perony tramwajowe, na których staną tablice informacji pasażerskiej. Gruntowny remont przejdą chodniki, jezdnie, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i miejsca postojowe, a skrzyżowanie zostanie przebudowane na dwupasmowe rondo turbinowe.

Koszt prac to niespełna 25 mln zł brutto, a ich wykonawcą jest Balzola. Zakończenie robót planowane jest w kwietniu 2023 roku.

Fot. MZK Sp. z o.o.