W tym roku wiosenna edycja Torunia za pół ceny odbywać się będzie tuż po świątecznym weekendzie od 21 do 23 kwietnia 2017 roku, w weekend otwierający sezon turystyczny.
To już dwunasta edycja akcji organizowanej przez Miasto Toruń i Radio ZET Gold, która na pewno zapamiętana będzie jako wyjątkowa, gdyż po raz pierwszy udało przekroczyć liczbę 200 punktów oferujących promocje. W ostatniej edycji udział wzięło również rekordowo wielu partnerów (aż 194 miejsca). - 12. edycja akcji to rekordowa ilość zainteresowanych współpracą i bogaty wachlarz propozycji, nie tylko gastronomicznych czy hotelarskich. Zachęcam torunian do skorzystania z tej oferty a gości do przybywania do Torunia i poznania jego walorów o połowę taniej niż na co dzień - zaprasza prezydent Torunia Michał Zaleski.
Uczestnicy akcji jak zwykle reprezentują różne kategorie:
Uczestnicy akcji obniżą ceny poszczególnych produktów i usług o 50% na czas promocyjnego weekendu w godzinach swojego otwarcia. Firmy i instytucje uczestniczące w akcji określają wcześniej, które produkty, usługi czy pozycje z oferty/menu będą objęte promocją. Rabat 50% nie musi obejmować całego asortymentu – tylko wyraźnie wybrane propozycje wyszczególnione na stronie akcji. Warunkiem udziału w akcji jest obniżenie cen na wybrany asortyment o 50%. Oferty po akceptacji przez organizatorów są umieszczane na oficjalnej stronie akcji (szczegółowa lista na www.torunzapolceny.pl oraz na listach udostępnianych przez media i partnerów akcji).
Wśród Partnerów znaleźć można firmy i instytucje, które od wielu lat są związane z Toruniem za pół ceny i rokrocznie w niej uczestniczą, jak również wielu całkiem nowych uczestników, którzy zgłosili chęć udziału w tej formie promocji miasta i lokalnych firm dopiero w tej edycji. Wśród nowych firm, które zgłosiły się do akcji najliczniej reprezentowane są restauracje i sklepy.
Korzyści dla przedsiębiorców to przede wszystkim całkowicie darmowy udział w atrakcyjnej i innowacyjnej formie promocji, indywidualny wpis dotyczący oferty firmy/instytucji na oficjalnej stronie akcji www.torunzapolceny.pl - łatwy do znalezienia przed akcją i w czasie jej trwania. Im więcej partnerów zgłasza się do akcji, tym ruch turystyczny może się bardziej rozłożyć, a każdy z punktów spokojnie obsłużyć gości. Włączenie się w Toruń za pół ceny to zatem także oznaka świadomości, że wszyscy przedsiębiorcy wspólnie pracują na dobrą opinię o Toruniu.
Dobrą wiadomością dla smakoszy jest to, że w dwunastej edycji pojawi się kilka nowości w ofercie gastronomicznej, taniej zjeść będzie można w aż trzech toruńskich pierogarniach, trzech restauracjach serwujących sushi czy aż dziewięciu pizzeriach. Zadowoleni będą także wielbiciele kuchni polskiej, osetyjskiej, indyjskiej czy fani burgerów. Zakupoholików pewnością ucieszy fakt, że w najbliższą edycję włączyło się aktywnie rekordowo dużo sklepów. Specjalną ofertę na weekend zniżek przygotowały między innymi znane marki odzieżowe – dla Pań i Panów. Jak zwykle bogatą ofertę przygotowały także instytucje kulturalne, sportowe i rozrywkowe. Rodziny z dziećmi na pewno ucieszą tańsze bilety do aquaparków, na interaktywne zajęcia i szkolenia (jazda na rolkach, nurkowanie czy salon gier wirtualnych) czy warsztaty piernikarskie. Goście z całej Polski będą też mogli zwiedzić Centrum Kongresowo-Kulturalne Jordanki, Turyści i mieszkańcy mogą poznać Toruńską Piwnicę Partaczy czy zwiedzić Toruń z przewodnikiem.
Także w tym roku będzie można łatwiej trafić do poszczególnych punktów oferujących zniżki – na przykład znaleźć konkretną trasę dzięki portalowi Respoti – wirtualnemu przewodnikowi turystycznemu. Tradycyjnie na a mieszkańców i turystów będą czekać liczne konkursy organizowane na Facebooku na fanpage’u akcji. Nagroda główną będzie pobyt dla dwojga w Copernicus Toruń Hotel, a nagrodami dodatkowymi zaproszenia do naleśnikarni Manekin. Warto także dołączyć do wydarzenia Toruń za pół ceny wiosna 2017, by być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami tej edycji.
Podobnie jak w latach ubiegłych o przebiegu akcji informować będzie przez cały weekend Radio ZET Gold, które relacjonuje przebieg akcji na swojej antenie od piątku do niedzieli. Na 92,8 fm usłyszeć będzie można informacje o codziennych atrakcjach, wywiady i rozmowy w partnerami wydarzenia oraz samymi uczestnikami akcji (mieszkańcami Torunia oraz turystami).
Akcja promowana jest w całej Polsce za pośrednictwem stacji radiowych sieci EUROZET a także w internecie i social mediach. Ulotki promujące akcję oraz zbliżające się ciekawe wydarzenia w rozpoczynającym się sezonie turystycznym będą kolportowane na ulicach Torunia. Na słupach ogłoszeniowych i witrynach punktów uczestniczących w akcji znajdą się charakterystyczne plakaty promujące akcję. Wszelkich informacji udzielą organizatorzy w punkcie informacyjnym akcji zlokalizowanym w Ośrodku Informacji Turystycznej na Rynku Staromiejskim. Organizatorzy nawiązali również współpracę z lokalnymi mediami, aby mieć pewność, że idea projektu dotrze do większości mieszkańców naszego województwa. Współpracy tej nie ograniczyli tylko do obszaru lokalnego. O akcji informują także liczne portale turystyczne.
Partnerzy akcji to: Ośrodek Informacji Turystycznej, Manekin, Respoti –wirtualny portal turystyczny, Atrium Copernicus oraz Centrum Handlowe Kometa.
Więcej informacji udzielają:
Paweł Czyża, Wydział Promocji Urzędu Miasta Torunia, tel. 56 611-87-08, p.czyza@um.torun.pl oraz Monika Dejnecka, Projektant działań promocyjnych Radio ZET Gold Toruń, tel. 519 134 135, e-mail: monika.dejnecka@eurozet.pl