Aby móc w pełni korzystać z platformy ePUAP, która umożliwia nam załatwianie urzędowych spraw przez Internet, bez konieczności wizyty w magistracie, wystarczy założyć indywidualne konto i uzyskać Profil Zaufany.
Profil Zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.
Co ważne – posiadając profil Zaufany można załatwiać sprawy nie tylko w Urzędzie Miasta Torunia, ale we wszystkich jednostkach samorządowych w Polsce.
Profil zakładamy na stronie: www.epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ZalozProfil
Aby uzyskać profil zaufany należy założyć konto na stronie www.epuap.gov.pl, a następnie wypełnić i wysłać wniosek o nadanie profilu zaufanego. Kolejnym krokiem jest potwierdzenie tożsamości wnioskodawcy w jednym z urzędów. Oznacza to, iż po jednorazowej wizycie w dowolnym urzędzie pełniącym rolę punktu potwierdzającego – niezależnie od miejsca zameldowania – obywatel będzie mógł załatwiać sprawy administracyjne przez internet. Potwierdzenie tożsamości w urzędzie zajmuje zwykle nie więcej, niż kilka lub kilkanaście minut.
Dla osób posiadających podpis elektroniczny uzyskanie profilu zaufanego jest jeszcze prostsze, bowiem nie jest wymagana wizyta w urzędzie. Użytkownik loguje się na stronie www.epuap.gov.pl, wypełnia wniosek o założenie profilu, a następnie potwierdza swoje dane wykorzystując bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym certyfikatem kwalifikowanym.
Wszelkie informacje o tym, co to jest Profil Zaufany, jak go uzyskać i jakie daje nam możliwości na stronie www.zsim.pl