119 projektów przygotowanych przez torunian trafi pod głosowanie w trzeciej edycji budżetu partycypacyjnego Torunia. Kolejne 13 zadań spośród złożonych wniosków znajduje się już w planach realizacyjnych miasta, z tego znaczna część będzie wykonana w 2015 r.
Zakończyła się weryfikacja wniosków złożonych przez mieszkańców Torunia do budżetu partycypacyjnego na rok 2016. Torunianie składali swoje propozycje i będą głosować już po raz trzeci. Trwająca dwa miesiące weryfikacja objęła wszystkie 170 zgłoszonych wniosków. Projekty były sprawdzane pod kątem zgodności z Regulaminem Budżetu Partycypacyjnego przez kilkunastoosobowy zespół powołany przez Prezydenta Torunia, któremu przewodniczyła Skarbnik Miasta Magdalena Flisykowska-Kacprowicz.
Ostatecznie 70% projektów (119) pozytywnie przeszło przez weryfikację. Kolejne ok. 8% zadań (13) jest już realizowanych lub znajduje się w bliskich planach miasta, więc nie trzeba poddawać ich pod głosowanie.
Łączna wartość 119 projektów, które zostaną poddane pod głosowanie wynosi 20 326 762 zł (dostępna pula środków wynosi 6 600 000 zł). Najwięcej propozycji do wyboru jest w puli ogólnomiejskiej (30). Najdłuższą z list osiedlowych mają do przegłosowania mieszkańcy Rubinkowa (16), a najkrótszą Kaszczorka (3).
Największa grupa projektów dotyczy sfery sportu i rekreacji - prawie połowa spośród głosowanych projektów, a następnie dróg, parkingów i przystanków (ok. 1/4), a następnie działania o charakterze społecznym i integrującym - świetlice, warsztaty i festyny osiedlowe.
TUTAJ znajdziesz listy projektów poddanych pod głosowanie:
- Bielawy-Grębocin [2]
- Bydgoskie [3]
- Chełmińskie [4]
- Czerniewice [5]
- Jakubskie-Mokre [6]
- Kaszczorek [7]
- Podgórz [8]
- Rubinkowo (po korekcie z 11.06.2015) [9]
- Rudak [10]
- Skarpa (po korekcie z 11.06.2015) [11]
- Staromiejskie [12]
- Stawki [13]
- Wrzosy [14]
- Lista ogólnomiejska (po korekcie z 11.06.2015) [15]
- Wszystkie projekty w jednym wykazie (po korekcie z 11.06.2015) [16]
Konferencja prasowa w Urzędzie Miasta Torunia
>>> Zobacz też prezentację na ten temat przygotowaną na konferencję prasową. [17]
Należy dodać, że 51 wniosków nie zostanie poddanych pod głosowanie, z tego: 13 to propozycje, które są już w planach realizacyjnych miasta (niektóre będą wykonane jeszcze w 2015 r.) - a więc nie trzeba ich głosować; 37 (ok. 22%) nie przeszło weryfikacji, a 1 projekt został wycofany przez właściciela terenu, na którym miał być wykonany.
Najczęstsze przyczyny odrzucenia projektów (dotyczy 37 pozycji):
- Niespełnienie warunku ogólnodostępności, np. poprzez propozycję działania służącego wyłącznie celom statutowym jednostki miejskiej.
- Niezgodność z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, co uniemożliwia realizację propozycji o charakterze inwestycyjnym.
- Znane z wcześniejszych działań rozbieżności dotyczące sposobu zagospodarowania wskazanego w projekcie obszaru, co wymaga przeprowadzenia dodatkowych konsultacji społecznych.
- Potrzeba przeprowadzenia badań i obserwacji dotyczących wykorzystania już istniejących obiektów tego samego typu, w celu potwierdzenia ich użyteczności.
- Brak możliwości realizacji, ze względu na konieczność zachowania trwałości już istniejącej infrastruktury.
- Nieracjonalne gospodarowanie środkami publicznymi, np. poprzez propozycję realizacji zadania, które jest już wykonywane w szerszej skali lub propozycję lokowania obiektu w bezpośredniej bliskości już istniejących obiektów o tym samym charakterze.
Tu znajdziesz listy:
- Projekty niepoddane pod głosowanie (nie przeszły weryfikacji) [18]
- Projekty niepoddane pod głosowanie, które już są ujęte w planach realizacyjnych miasta (część w 2015 r.) [19]
Plan dalszych działań:
Głosowanie odbędzie się w terminie od 20 do 29 czerwca. Mieszkańcy mogą oddać głos:
- w Internecie, poprzez system www.budzet.torun.pl [20],
- poprzez wypełnienie karty do głosowania w wersji papierowej i wrzucenie do urny,
- przysyłając kartę pocztą na adres:
Urząd Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
Lista miejsc, w których będzie można oddawać głosy na kartach papierowych:
- PIUM – Centrum, ul. Wały gen. Sikorskiego 8
- PIUM – Grudziądzka, ul. Grudziądzka 126b
- PIUM – Podgórz, ul. Poznańska 52
- PIUM – Rubinkowo, ul. Dziewulskiego 38
- Wydział Ewidencji i Rejestracji, ul. Wały gen. Sikorskiego 25
- Wydział Spraw Administracyjnych, ul. Batorego 38/40
- Filia nr 7 Książnicy Kopernikańskiej (Rudak), ul. Okólna 169
- Punkt mobilny na Pikniku Rodzinnym z okazji Święta Miasta, 27 czerwca 2015 r.