Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy 7 listopada udostępni czasową wystawę muzyczną – „Wmiksuj się!” oraz pracownię kreatywną „przeBUDOWA”.
MUZYCZNA WYSTAWA CZASOWA - „WMIKSUJ SIĘ!”
Na ekspozycję udostępnioną w toruńskim centrum nauki składa się siedem eksponatów. Zwiedzający mogą zostać prawdziwym dj`em, skomponować utwór z bicia własnego serca, przy pomocy dłoni skomponować i „narysować melodię”. Dzięki eksponatom goście Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy mają okazję przekonać się jak powstaje współczesna muzyka klubowa. Na stanowisku „Zostań solistą” można sprawdzić jak działa sampler, na „Air FeX” narysować melodię i zmieniać ścieżki, a na „Tenori-On” stworzyć wielowarstwową linię melodyczną.
Na innym stanowisku najlepiej podjąć współpracę z innym zwiedzającym! Dzięki niemu zostanie zarejestrowane nasze bicie serca, a jego tempo będzie można dowolnie zmieniać. Poprzez eksponat dowiemy się, że tempo muzyczne może zmieniać się w zakresie od 40 do 1240 uderzeń na minutę.
Ciekawie zapowiada się zabawa na stanowisku „Stolik EMO”. Na stoliku znajdują się ikony, których naciśnięcie wywołuje przypisane do nich dźwięki. Nasze ciało wytwarza różnorodne dźwięki – jedne świadomie, inne nieświadomie. Ten „język” używany przez nasz organizm komunikuje o stanie w jakim aktualnie się znajdujemy. Komunikaty wysyłane są do otoczenia, ale również dla nas samych. Co ważne, na świecie ludzie rozumieją różne dźwięki bez używania słów. A więc każdy kto słucha muzycznej mowy ciała, lepiej potrafi rozpoznawać uczucia. Można się o tym przekonać na nowej wystawie czasowej „Wmiksuj się!” w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Za powstanie eksponatów odpowiada Michael Bradke z MobilesMusicMuseum.
„przeBUDUJ” SWOJE MYŚLENIE O EDUKACJI NAJMŁODSZYCH
Nowatorski system elementów (wielkich klocków) Imagination Play GroundTM. został stworzony przez architekta Davida Rockwella w celu pobudzania kreatywności i wyobraźni u dzieci w wieku od 2 do 12 lat poprzez planowanie i realizację wspólnych „projektów budowlanych”. Elementy systemu pozwalają na tworzenie dowolnych budowli i obiektów – od budynków, zamków, mostów poprzez tunele, akwedukty, po różnego rodzaju postacie. Służą one później dzieciom jako obiekty do wspólnej zabawy. System w harmonijny sposób rozwija dzieci w różnym wieku w sferze zmysłowej, ruchowej i intelektualnej, zachęcając jednocześnie do współpracy i tworzenia wspólnych obiektów zabaw.
Na podstawie ocen amerykańskich nauczycieli system tworzący pracownię „przeBUDOWA” rozwija kompetencje społeczne (komunikacja i współpraca) oraz edukacyjne dzieci i młodzieży.
Rola klocków w edukacji jest niebagatelna. Od setek lat podobne elementy wykorzystywane były w edukacji w celu rozwoju różnorakich kompetencji . Wykorzystywały je w swojej pracy osoby znane w nowatorskich pomysłów edukacyjnych, takie jak Maria Montessori czy Caroline Pratt. Badania naukowe, sięgające lat 40-tych ubiegłego stulecia, pokazują, że klocki w znaczący sposób przyczyniają się do rozwoju kompetencji matematycznych u dzieci. Prace najnowsze, takie jak opublikowana w 2001 roku w czasopiśmie Journal of Research in Childhood Education, opisująca wyniki badania 37 dzieci w wieku przedszkolnym, pokazują, że dzieci które budują bardziej przemyślane i skomplikowane konstrukcje przy użyciu klocków, osiągają potem lepsze wyniki w matematyce podczas egzaminów zewnętrznych w szkole podstawowej. Wyniki badania opublikowanego w 2007 roku Archives of Pediatric & Adolescent Medicine pokazują z kolei, że dzieci które wykorzystują klocki do zabawy szybciej uczą się posługiwania złożonymi strukturami leksykalnymi i uzyskują lepsze wyniki w badaniach kompetencji językowych.