Teren po dawnej jednostce wojskowej, potocznie nazwany JAR-em, jest obecnie jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się terenów mieszkalnych w Toruniu. Na obszarze liczącym ponad czterysta hektarów developerzy w szybkim tempie budują nowe domy. W najbliższej przyszłości powstanie tu nowa zabudowa jedno- i wielorodzinna oraz pas pod usługi, handel i lekki przemysł. Miasto buduje drogi.
W latach 2010-2012 na osiedlu JAR została wykonana kanalizacja deszczowa, sanitarna i wodociągowa. Równolegle wybudowano odcinki jezdni z dwoma pasami ruchu na ul. Ugory oraz ul. Watzenrodego. Z kolei w 2013 r. zrealizowano ponad 100-metrowy odcinek ul. Traktorowej od skrzyżowania ul. Polnej z ul. Ugory do Elektrycznej oraz przebudowano ulicę Orląt Lwowskich. Teraz nadszedł czas na uzbrojenie terenów położonych w rejonie ulic Grudziądzkiej, Polnej i Ugory. W ramach projektu współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WK-P drogowcy budują ulicę Forteczną, odcinek ul. Strobanda i dobudowują odcinek ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Grudziądzkiej.
Obecnie trwają zaawansowane roboty na ul. Polnej od skrzyżowania z Forteczną do ul. Grudziądzkiej. Na odcinku ok. 300 m powstaje nowy układ dwujezdniowy wraz z chodnikami, odwodnieniem, oświetleniem i drogą rowerową. Do tej pory została wykonana podbudowa z kruszywa i warstwy bitumiczne: warstwę podbudowy i warstwę wiążącą. Ułożono kable pod przyszłe oświetlenie, ustawiono słupy oświetleniowe i krawężniki. Gotowa jest nawierzchnia chodników z kostki betonowej, zatoka autobusowa oraz ścieżka rowerowa.
Wiosną tego roku rozpoczęto rozbudowę odcinka ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Ugory do Fortecznej. Prace są realizowane na odcinku o długości ok. 600 m. Wykonano roboty ziemne i stabilizację gruntu cementem. Na dwóch nitkach jezdni ustawiono krawężnik, na jezdni prawej jest wykonana podbudowa z kruszywa. Równolegle trwają prace związane z wykonaniem ciągu pieszo-rowerowego. W swoim docelowym dwujezdniowym kształcie ul. Polna zyska całkowicie miejski charakter i wpłynie na poprawę przepustowości i płynności ruchu w tej części miasta.
Jednocześnie drogowcy kontynuują prace związane z budową ulicy Fortecznej na odcinku o długości ponad 2 km, łączącej ul. Polną z fragmentem ul. Strobanda. Gruntowa droga przebiegająca równolegle do ul. Grudziądzkiej zmienia się w nowoczesny układ komunikacyjny, który w niedalekiej przyszłości będzie obsługiwał pas usługowo-handlowy. Powstaje tam jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, chodnik, droga rowerowa, odwodnienie i oświetlenie. Do tej pory wykonano podbudowę z kruszywa i ustawiono krawężniki. Trwają prace związane z wykonywaniem konstrukcji chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych. Wykonywane jest oświetlenie i regulacje włazów kanalizacyjnych i wpustów ulicznych.
W północnej części osiedla prowadzone są prace budowlane na ul. Strobanda. Na odcinku, który łączy się z ul. Grudziądzką i Forteczną, regulowane są studnie i układane są kable pod przyszłe oświetlenie. Wykonano konstrukcję jezdni do warstwy wiążącej, zatokę autobusową i w 70% ustawiono obrzeża w ciągach pieszo-rowerowych. Drogowcy układają też chodnik z kostki betonowej.
Niedługo rozpocznie się budowa dalszego odcinka Strobanda w kierunku zachodnim, który połączy się z równolegle budowanym odcinkiem ul. Watzenrodego (w tym zadaniu inwestycyjnym nie łączymy się ze Strobanda). W ten sposób powstanie podstawowy układ komunikacyjny, obsługujący zarówno zabudowę mieszkaniową jak i strefę handlowo-usługową.
Wartość miejskich inwestycji w uzbrojenie i drogi na JARZE w latach 2010-2017 wyniesie około 45 mln zł.