Miasta regionu będą wspólnie promować się wśród inwestorów zagranicznych. W projekt „Invest in BiT City 2…” włącza się również Toruń – ma szansę na ponad 4 mln unijnego dofinansowania.
„Invest in BiT CITY 2. Promocja potencjału gospodarczego oraz promocja atrakcyjności inwestycyjnej miast prezydenckich województwa kujawsko-pomorskiego” to projekt partnerski samorządu województwa kujawsko-pomorskiego, a także miast prezydenckich: Torunia, Bydgoszczy, Włocławka, Grudziądza i Inowrocławia oraz Kujawsko-Pomorskiego Samorządowego Stowarzyszenia „Europa Kujaw i Pomorza”.
Całkowita wartość projektu to ponad 23 miliony złotych, w tym dla Gminy Miasta Toruń ponad 5 milionów. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 może wynieść ponad 4 300 000, 00 zł.
Rada Miasta Torunia Uchwałą nr 447/2016 z dnia 27 października 2016 r. wyraziła zgodę na współdziałanie z województwem w sprawie realizacji projektu.
Uchwała podjęta przez radnych podczas sesji 22 czerwca wydłuża okres realizacji projektu, a tym samym zmianę limitu wydatków z budżetu miasta Torunia (partnera projektu) z pierwotnie przewidzianej kwoty 426.160 zł na 939.298 zł, w tym 178.790 zł finansowane dotacją z RPO WK-P na lata 2014-2020 (85% kosztów wynagrodzeń pracowników w wysokości 165.425 zł i 85% kosztów delegacji 13.365 zł), która zostanie zwrócona do Gminy Miasta Toruń przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego na podstawie wniosku o uruchomienie dotacji, stanowiąc tym samym dochód GMT. Proponuje się także, aby w budżecie projektu zaplanować kwotę 1.500 zł na wydatki nieprzewidziane w projekcie.
W ramach projektu jego partnerzy będą się promować poprzez:
- udział w targach o charakterze inwestycyjnym: EXPO REAL (Monachium), MIPIM (Cannes) Targi Transport Logistic (Monachium), CEMAT (Hanower);
- przygotowanie filmu promującego potencjał gospodarczy każdego z Partnerów oraz filmu wspólnego wszystkich Partnerów projektu, a także emisję w mediach ogólnokrajowych/ społecznościowych,
- przeprowadzenie ogólnopolskiej kampanii w prasie branżowej, promującej potencjał inwestycyjny poszczególnych Partnerów, opracowanie wspólnego layoutu i zamieszczenie reklam w mediach elektronicznych, radio i mediach społecznościowych,
- przeprowadzenie ogólnopolskiej kampanii billboardowej promującej tereny inwestycyjne partnerów,
- przygotowanie makiety terenów inwestycyjnych Grębocin nad Strugą w druku 3D;
- realizację materiału filmowego w rozdzielczości full hd, w formie zdjęć lotniczych pokazujących potencjał gospodarczy Torunia, ze szczególnym uwzględnieniem terenów inwestycyjnych i zobrazowaniem możliwości realizacji inwestycji w formie wizualizacji 3D, wykonanych w technologii virtual reality;
- organizację własnych wydarzeń promocyjnych Partnerów poświęconych promocji terenów inwestycyjnych
- ogólnopolską emisję. filmów poszczególnych Partnerów projektu (2 edycje);
- organizację wydarzenia promocyjnego skierowanego do przedsiębiorców „Dni Inwestora”;
- przeprowadzenie kampanii promującej atrakcyjność gospodarczą regionu w międzynarodowych liniach lotniczych;
- organizację „Dni Kariery” - targów pracy i staży, skierowanych do studentów i absolwentów z regionu (corocznie).
Ponadto, w ramach realizacji projektu, zaplanowano udział przedstawicieli w konferencjach o tematyce BPO/SSC (sektor usług dla biznesu/centra usług wspólnych), m. in. GBS&BPO Deloitte Conference, ABSL, ASPIRE.